• fiffi33

Grönt snor och hosta

Min son är snart 4 månader och har varit hostig och rosslig i drygt en mänad. N u har han även fått problem med grönt segt snor i näsan. Han har inga bakterier det har vi kollat och på barn akuten säger dom att dom inte hör något på hans lungor.Jag fick först flytande ventolin men det hjälpte inte alls.Har läst att ventolin ger bäst effekt om man andas in det i mask. N u har vi fått brickanyl. Men det är svårt att få näsan ren är det någon som har något bra tipps. Använder koksalt o näsdroppar.
    kram

• Svar på tråden Grönt snor och hosta
  • nr3

hjälp honom med nässug och missa inte att inhalera. hoppas han kryar på sig snart!

• Julianna

Hej!

Min tjej är förkyld ofta då hon har en storebror som drar hem "dagisbaciller". Jag försöker undvika näsdroppar, man får max använda dem i 10 dagar. Men på natten är man ju tvungen i bland. Använd koksaltsdropparna (t ex Ränessans) ofta. Inte bara nån gång i bland utan flera gånger per dag. Jag har märkt att pipetten är bra att använda till att suga ut snor med. När pipetten är tom kan man föra in den försiktigt samtidigt som man trycker och sen släpper man när pipetten är i näsan. Då blir det ett vakum som gör att snor sugs ut. Koksalt retar näsan till att nysa också vilket är bra för då kommer ju endel snor ut.
    Annars finns tyvärr inte mycekt att göra...man kan vända sig till vårdcentralen så kan dom skriva ut andra näsdroppar som är bättre för slemhinnorna. Lycka till!

Svar på tråden Grönt snor och hosta