• Snart 30

MVC i Östra Göteborg: Ngn som vet ngn bra?

Hmm, kom att tänka på att man måste kontakta en BM snart... Är i v5 nu... Jag vet inte om vi skall gå privat eller till MVC Olskroken. Vad jag vet är att jag vill ha ett tidigt VUL pga tidigare MF & möjlighet att träffa andra blivande föräldrar i området. Finns det ngn som känner till skillnader och likheter?
    SÅ jättetacksam för synpunkter!

• Svar på tråden MVC i Östra Göteborg: Ngn som vet ngn bra?
  • Morfen

Hörde igår att mvc i Olskroken ska vara jättebra.. Men du vet hur det är, det beror på vilken bm du får träffa och hur personkemin stämmer.
    Själv ska jag göra mitt första besök på Kortedala mvc om ett par veckor.

• sundborn

Funderar på att gå i Olskroken (nära hem) eller i Kungshöjd (nära jobbet). Vill gärna ha lite synpunkter på dessa....

• Nefertite

Jag går i Olskroken och är väl nöjd hittills. Har ju inte haft såå mycket kontakt ännu men min bm är snäll och svarar bra på alla mina frågor. Har ringt henne ofta och talat in på hennes telefonsvarare (hon har inte så lång telefontid) och hon har alltid ringt tillbaks mycket snabbt.

Kram
    Nef

• Dare

Vad glad jag blir att se att det är flera som bor i samma kant som mig!!!Jag väntar mitt första barn och är i vecka 8,jag ska gå på MVC i Olskroken,jag har bara hört gott o dem och har fått ett bra första ntryck.

• Smilie

Jag går privat på barnmorskegruppebn , dom e underbara!
    :)

• Linka

Ska till MVC i Kortedala nu på fredag för inskrivning. Har hört att om man inte trivs med BM så ska man säga ifrån så att man får byta. Den BM jagär tilldelad lät ganska sur på telefon men vi får väl se hur hon är. Har hört gott om MVC i olskroken.
    Lycka till!!

• Vitsippa

Jag går också i Olskroken och är jättenöjd. Min bm är kanonbra. Hon heter Bodil, du kanske kan be att få henne!

Vad roligt att det är fler som bor här nära. Vi kanske ses på föräldragrupperna och öppna förskolan så småningom?

• Nefertite

Jag har också Bodil! Håller med om att hon är bra.
    Är du med i någon föräldragrupp?? Kanske hamnar vi i samma annars??

Kram
    Nef

• Vitsippa

Vi ska gå på torsdagar på morgonen med start den 18/3. När ska du gå?

• Nefertite

Har för mig att det var på torsdagar, men minns inte vilken tid...
    Kanske är det samma då! Vore kul! Jag ska till BM nästa vecka, kan kolla det då..

• Morfen

Linka!

Vad spännande, kanske har du samma bm som jag?
    Min lät inte sur men kanske lite mer bestämd, inte sådär gullignuttig som jag föreställer mig barnmorskor är. Jag gillar att hon verkade mer rak, tydlig och bestämd. Undrar om hon inte hette Gunilla eller nåt sånt..
    Jag ska till Kortedala mvc på måndag för inskrivning. :)
    Kan inte du skriva på fredag och berätta vad du tyckte?

• Jojjan

Jag går också på Olskroken och tycker att det är bra. Har Annie som barnmorska och hon är jättetrevlig. Vet dock (som svar till trådstartaren) att de inte kan göra VUL där.

• Snart 30

Tack alla som kommit med synpunkter!!!
    Jag har bestämt mig för att gå till MVC Olskroken och kommer att få Bodil. I mitten av mars är det dags, men innan dess går jag privat och gör ett VUL.

Tack igen!

• Tussens mamma

jag går i olskroken och det har varit jättebra hittills. min bm ringer alltid tillbaka när man talat in på hennes telefonsvarare. och när jag var orolig nån gång innan jul så fick jag komma in och lyssna på hjärtljuden samma dag som jag ringde. tycker det är toppen där!!!!!!!!!!

kramar till alla

• sundborn

Nu är jag också inskriven på Olskroken och fick Bodil (utan att fråga efter nån särskild). Hon verkar himla mysig! Skall gå i slutet av mars.

• MTB

Jag går också på barnmorsegruppen på gullbergstandsgatan, heeelt underbara! Träffade en läkare igår, lika bra han. Rekomenderas varmt!

• Smilie

MTB: det gör jag med dom e suuuuper

• Morfen

Linka, jag är så nyfiken på hur det gått med dig och hur inskrivningen var.
    Snälla skriv och berätta.

Svar på tråden MVC i Östra Göteborg: Ngn som vet ngn bra?