• Lillflickan

Snygga frisyrer för tjockt hår

Någon som kan tipsa mig om snygga frisyrer för oss med riktigt tjockt hår ?

Jag har massa hår, jättetjockt, ner på halva skuldran ungefär. Lugg ner till hakan.

Sätter oftast upp det i en tofs bara, men nu är jag trött på mammatofsen.

Så släng hit massa tips nu, gärna med bilder Flört

♥ Mamma till Storebror, Gullan, Bischen & Gnutten ♥
  • Svar på tråden Snygga frisyrer för tjockt hår
  • Qiwie

*puffar* vill oxå veta vad man kan göra med riktigt tjockt hår förutom att sätta upp det i hästsvans...

• Korven82

klipp det i en kort page, som sluttar riktigt mycket framåt, e kanon mode nu!!! typ som victoria beckham har. passar e r med tjockt hår

• Lillflickan

Verkar vara lite inne med page nu, undrar om man vågar klippa det. Då får man inte upp det i en slarvig tofs iallafall

• leijha

Jag har jättetjockt hår. Jag har page med längre framtill. Kan tillägga att jag inte kan sätta upp det. Men jag har det ganska kort bak också...

• Lillflickan

Korven: Tror inte jag vill ha det så kort. Har sparat håret länge efter en period när jag hade jättekort. Men tack för tipset.

Men page lutar det åt, fast en längre variant. Så man kan ha lite rufs också :)

• Banana82

viktigaste för att få snyggt fall på tjockt hår har jag märkt är faktiskt att se till att tunna ur det och skära så det inte bara är en stor klump "päls"... nu när jag harkort tar frissan alltid mer på bredden än längden

I don't give a damn about a life after death - but I gotta get proof that there's life after birth
  • Alise

Klippte mitt långa tjocka hår igår. Det blev rätt mycket uppklippt och uttunnat! Sen går jag på det med plattång så det ser inte så tjockt ut längre =D

• Smultronhjärtat

uppklippt hår och i etapper fungerar för mig och min jättekalufs.
    Är supersnyggt.

• Lillflickan

Nåt sånt här kan jag tänka mig
  • Pindus

den skulle jag också kunna tänka mig...var till en frisör i augusti som klippte etapper..ÅHHHH vad jag hatar dessa...toppar överallt o håret ser så slitet ut så jag är också fast i tofsfällan:( Ska skriva ut den o höra med min frisör nästa vecka då jag ska dit..

• Lillflickan

Borde väl inte vara så jobbigt att fixa
    Frisyren alltså...

Samtidigt som jag vill skippa tofsen vill jag ha en lättskött frisyr.
    Plattången kanske kommer till användning äntligen

• Pindus

den ser ju lätt ut, men också så lång att man kan sätta upp det :)

• brokig

Jag har haft jättelångt och urtjockt hår i evigheter. Gick till proffsen och lät dem bestämma med mina krav (ej 1 timmes styling varje morgon för att våga visa mig ute bland folk). Min frisör klippt en ursnygg page som slutar en bit ovanför axlarna. Jag kan inte sätta upp håret i en tofs, men väl i två Bra om jag går och tränar. Hela frisyren är rundad nertill men inte uppklippt på höjden högre upp. När jag har den rak ser jag seriös och vuxen ut och till fest kan jag rufsa till den för mer ledig känsla. Sen går den säkert att göra festfin också även om jag inte testat ännu

• Lillflickan

Nu har jag beställt tid för klippning. Skrattande

Ska skriva ut bilden och ta med och se om frisören kan knåpa ihop nåt liknande.
    Nu ska tofsen bort !

• Lillflickan

Måste berätta att jag klippte mig i lördags

Tog med bilden och frissan pillade ihop en liknande frisyr. Blev grymt nöjd.
    Det mest braiga är att nu kan jag inte sätta upp håret i tofs längre Skrattande

• Lillflickan

Ska se om jag kan knåpa ihop en senare

Svar på tråden Snygga frisyrer för tjockt hår