• Anonym

hittade kärleksbilder på honom och exet

jag och min pojkvän har varit tillsammans i snart ett år. hans ex har varit ett stort hjärnspöke för mig för tydligen var hon hans första kärlek och de gjorde jättemycket saker tillsammans. ibland har hon ringt och skickat sms till honom under tiden vi varit tillsammans och jag har blivit ledsen varje gång.

nu skulle jag leta efter några viktiga papper och vad hittar jag där om inte proffstagna kärleksbilder på honom och exet där de håller handen och pussas. jag blir ledsen att han har dom kvar. är det normalt att man sparar sånt?

• Svar på tråden hittade kärleksbilder på honom och exet
  • TEDDEN

Ja, självklart! Inte kan han radera ut sitt liv innan han träffade dig?

Du har väl också kvar saker/foton från tidigare relationer?

• Johje

Jag har kvar alla foton sen mitt tidigare liv, med allt vad det innebär, både barnförbjudna och inte.. Däremot så ligger dessa nerpackade bland gamla dagböcker etc så för mig är det inget konstigt.... Ens förflutna är inget som raderas bara för att man kastar bort saker.

Du kan väl be honom plocka bort dem, för jag anser nog inte att man behöver ha dem framme utan de kan läggas på vinden bland annat bråte :)

• Kinne79

Jag tycker att det är fullt normalt att spara sånt. Man behöver ju inte ha det i bokhyllan i vardagsrummet. Men i en låda i förrådet ser jag absolut inget fel i. Det har ju inget med erat förhållande att göra.

(Själv har jag mina bilder/brev/saker från ex sparade i en låda, de är en del av mitt liv och det får min sambo acceptera)

• Birgitta2

Jag sparar sånt. Fast jag har dem i en påse undangömt. Varför skall man inte få behålla minnen? Men de bör läggas undan på en plats där någon inte ens kommer åt dem av misstag.

Viktiga saker sparar jag. Och mina foton är viktiga för mig, även om ett ex skulle varit med på det. Men det är inget man skriver nuvarande gubbe på näsan.

• Andrésmamma

När jag och min man flyttade ihop, packade vi båda undan det som var gammalt i fotoväg. Jag tror ingen av oss stör sig speciellt mycket på gamla x - ingen av oss är särskilt svartsjuka och så, men när vi "började" vårt liv tillsammans, var det som att vi båda var inställda på att vi faktiskt startade nåt tillsammans och att det gamla var just gammalt. Allt finns kvar, men i kartonger i vår källare....Varken han eller jag känner nåt större behov av att kolla in dessa bilder.

• Anonym (OK!)

Ja, tycker också att man ska få behålla sånt. Men man kan ju ha det på ett "undangömt" ställe där den andra slipper se det eller råka hitta det.

• AnneSophie

Han kanske inte ens visste att dom låg där bland papprena?! Alla har ett liv före, och det kan man inte radera ut. Lägg bilderna i ett kuvert och fråga din pojkvän om han kan lägga dom någonstans där du inte behöver se dom. Vill han slänga dom så låt honom besluta det själv.

Om man väntar tillräckligt länge så får allt en mening.
  • Anonym

jo, jag har gamla foton och brev osv nerpackat i en låda i källaren och inte bland bankpapperna i garderoben bredvid våran säng.. man vill som partner gärna slippa se sånt.

• Jenniesmamma
    Tycker också att det är okej,men som alla andra sagt,att man kan ju lägga undan det,på vinden eller förådet. Har själv inget kvar,men det är mitt val,Tobbe har bilder på sitt ex kvar,men det är bara för att han har ett barn med henne,men som sagt var,inget som stör mig,inget jag inte behöver kolla på om jag inte vill!
    RIP älskade lillebror! 4/8-93-28/12-06!
  • AnneSophie
    Anonym skrev 2007-02-06 11:25:29 följande:
    jo, jag har gamla foton och brev osv nerpackat i en låda i källaren och inte bland bankpapperna i garderoben bredvid våran säng.. man vill som partner gärna slippa se sånt.
    Jamen, han kanske inte ens tänkte på att dom låg där. Det är väl inte direkt så att han lade dom där för att jävlas med dig?
    Lägg bort dom och låt det vara.
    Om man väntar tillräckligt länge så får allt en mening.
  • Axels och Annies mamma

Ja, man kan väl inte slänga alla foton tagna innan man träffades. Sedan kan jag hålla med om att man kankse stuvar undan gamla biler och inte har dem bland sina viktiga papper.

Lev livet nu, imorgon kan det vara för sent!
  • Anonym (Samma sits)

Hej TS.
    Jag har haft samma bekymmer. Men det är bara för att min pojkvän inte tycker det är lika känsligt som jag tycker. Jag förstår att han haft en liv innan mig, men deras minnen tillsammans vill inte jag dela med dem. Han plockade undan sakerna, men de är dock sparade. Vilket inte gör mig nåt idag. Om han inte älskade mig utan henne, så hade han inte vart här hos mig idag.

• Anonym

hon ringde senast i förrgår. kanske därför som jag reagerar såhär nu..

• Anonym (Samma sits)

Har du pratat med honom om hur du känner?

• Anonym (kvar)

Jag tycker också att man kan ha kvar gamla foton och sånt som påminner en om ens "gamla" liv.. Men som sagt undanstoppat någonstans. Mer problematiskt blir det då exet finns kvar genom ett barn... Vi har löst det genom att ha ett särskilt fotoalbum till barnet där det finns foton på exet (mamman), pappan och barnet. För det är en del av barnets liv och alla de fotona där barnet finns med både mamma och pappa ska inte behövas gömmas undan.

• jenny99

Det är dina poblem och känslor king detta som bara du själv kan ta itu med.
    Och det tycker jag du ska göra.Vara mer självsäker,och må bra själv...
    Dom flesta har levt ett tidigare liv,och ibland haft den där första härliga kärleken..många sparar på foton,på minnerna...
    På alla kärleksbrev och kort.

Det är minnen man vill bevara.Men det betyder absolut inte att man fortfarande älskar den personen eller vill vrida tillbaka tiden.

Njut av din partner istället,och försök sluta vara så nojig.

• Thina82

Jag har oxå kvar mina gamla kort. men dem ligger i en kartong i mina föräldrars källare. vill inte att min sambo ska se dem för jag vet att han inte hade tyckt att det var så roligt.

• Thina82

Jag har oxå kvar mina gamla kort. men dem ligger i en kartong i mina föräldrars källare. vill inte att min sambo ska se dem för jag vet att han inte hade tyckt att det var så roligt.

Svar på tråden hittade kärleksbilder på honom och exet