• Ostkustens Pärla

Så himla svårt att koncentrera mig!!

Är det nån mer som lider av att inte kunna koncentrera sig? Jag har suttit på jobbet nu i flera veckor och bara suttit och drömt. Surfat på nätet. Jag kan liksom inte förmå mig att koncentrera mig och göra det jag ska! Det är jätteirriterande! Jag har massor av saker att göra! Jag håller på med ett projekt som måste bli färdigt innan jag ska vara mammaledig och jag känner mig stressad över att inte kunna göra mitt jobb!!

Är det bara att skärpa sig? Sova mer? Nån som har nåt tips!?

• Svar på tråden Så himla svårt att koncentrera mig!!
  • Noali

Åh gud, vad jag känner igen mig! Jag jobbar iofs inte utan pluggar istället, men fy vad det är svårt att koncentrera sig på det man MÅSTE göra. Å andra sidan kan jag numera stoltstera med att jag kan jättemycket om graviditetskrämpor, smärtlindring, fosterskador och allt möjligt. Dessutom är det mycket roligare att prata om bebisrelaterade grejer än andra vardagliga saker.

Lycka till med jobbet!

• vhw

Jag höll på att ta körkort men var nu i slutet tvungen att lägga det på hyllan då jag hade jätte svårt att fokucera mig. Helt vanligt verkar det som och tyvärr finns det inget som hjälper mer än att acceptera att så här är det nu.
    Lycka till

• clay

TS, har du koncentrationssvårigheter jämt eller bara nu när du är gravid?

• strawberryicecream

Ts: Vi är två. Jag försöker plugga men jag har inte lärt mig en enda liten sak på MÅNGA veckor nu. Det som går in går ut igen lika snabbt. SUCK! Jag försöker att sova mycket men det hjälper inte ett dugg.

• thesmokejumper

Jag har varit så gott som hela grav. Jag har hört att det är normalt att man dagdrömmer, det är ju mycket som händer och kommer att hända efter förlossningen. Jag tror kroppen inställer sig för den stora förändringen. Det är säkert någon sorts instinkt. Och nätet är ju skitbra, man hittar så mycket bra info om allt.... Om d har svårt att sova så kanske du behöver sova mera, men det är bara att bita ihop, det på jobbet ordnar sig alltid :)

• solrosblad

Håller med ovanstående
    Jag är dessutom dement och trött för jämnan
    Koncentrationen är inte den bästa....hjärnan är seg som kola. Tur att jag slipper jobba iaf.
    Förra gången pluggade jag men sista månaden hoppade jag av kursen eftersom jag inte kunde ta in ngn ny info som inte hade med graviditet att göra

• bennie81

Det var nån som sa till mig att 15% av en gravid kvinnans hjärnverksamhet ständigt tänker på det kommande barnet.
    Det är inte så konstigt att vi har svårt för att koncentrera eller fokusera oss när vi har mycket viktigare saker att tänka på.=)

• solrosblad

Lägg till 5% till... Läste att mammans hjärnan krymper 5 procent sista veckorna pga att fostret behövde extra av ngt...kommer inte ihåg om det var omega 3 fetterna. Men om hjärnan på mamman återställdes efter barnet var fött framgick inte. Fast man kan ju undra, jag väntarmitt 5e barn och känner mig hemskt okoncentrerad och tråkig just nu

Tar man bort 5 procent från varje barn, så har min hjärna krymt 25 procent, plus att de andra 15 procenten av min funkande hjärna ska fokuseras på graviditet och förlossning och bebis, då ligger jag risigt till
    Är det konstigt om man är labil i humöret och trött för jämnan då eller?!

Svar på tråden Så himla svårt att koncentrera mig!!