• Anonym (plast)

Plast vs latexkondomer?

Är det någon skillnad på säkerheten på olika kondomer? Tål inte vanliga latex så jag använder plastkondomer. Är dom lika säkra som latexkondomer? Hittar ingen info om det på nätet. Finns det någon som vet?

• Svar på tråden Plast vs latexkondomer?
  • Anonym (plast)

*puff*

• Anonym (plast)

Ingen som vet?

• Anonym

Jag har kört med plastkondomerna och har aldrig varit med om att de har gått sönder iallafall.

De måste ju uppfylla en viss standard så det ska nog inte vara någon fara..

• Anonym (plast)

Vad bra. Då borde dom vara lika säkra som vanliga latexkondomer.

• Anonym (nyfiken)

ÅÅ vilken trevlig tråd..
    Jag har nyss blivit singel och har alltid varit allergisk mot latex kondomer.. Men va ett tag sen jag va i detta träsk.. :P
    Vad heter dessa plastkondomer och vart köper man dem?
    Skulle ju va toppen om ni kunde hjälpa mig med det..
    Vill ju ut och kolla "läget" snart.. :P

• Anonym (plast)

Anonym (nyfiken):Finns två varianter. Avanti (durex) och Zenith (rfsu tror jag). Zenith finns på apoteket. Men dom är ganska dyra. Fem styckern för 91:- tror jag det var.

Är du allergisk mot andra latex produkter eller är det bara kondomer du är allergisk mot? Själv har jag bara märkt av sveda och brännade känsla då jag använt latexkondomer.

• Anonym (nyfiken)

Tack för ditt svar. Hoppsan va dyrt.. Men med mitt nuvarande flyt så har ja dem väl i några år.. hahahahaha

Jag är allergisk mot alla latex, men kommer sällan i kontakt med det så intesivt någon annan gång än just med kondom.
    Ja för mig kommer känslan först efter några minuter. Det svider, blir ömt och som du skriver en brännandekänsla... Det blir värre ju oftare man utsätter sig, har jag hört.. Finns vissa saker man inte bör äta om man är allergisk mot latex.. Kommer inte ihåg vilka, men du kan ju googla det!
    Tack igen för svaret!!

• Anonym (plast)

Tack för svaret själv! . Ska kolla upp vad man bör se upp med om är latexallergiker.

Svar på tråden Plast vs latexkondomer?