• Unik1

Kelda ostsås?!

Har 2 pkt Kelda ostsås som jag köpte förra veckan, varför vet jag inte de bara slank med i vagnen

Har ni några goda smaskiga maträtter som innehåller just kelda ostsås?

• Svar på tråden Kelda ostsås?!
  • Tossi77

Jag brukar steka pastabacon och blanda ner, tillsammans med körsbärstomater, i Kelda ostsås. Till det brukar jag ha färsk pasta, typ Fettucine. Supergott tycker jag i alla fall!

• emtono

du kan ju använda dem till ex lasagne, pastasås, pastagratäng eller nåt sånt.. :P
    Jag tycker iaf att den passar bra med pasta.. :)

• vackrastarflow

brukar också använda dem till lasagne... mums!

• Lychee

brukar steka bacon bitar o purjo, sen ha i såsen o så massor av svartpeppar. till det pasta. Jättegott.. o superenkelt!

• Ninette

Vi brukar göra broccoli och bacongratäng med den, superenkelt och gott.

Lägg lätt kokt broccoli i en smord form, lägg stekt bacon ovanpå, häll på ostsås och in i ugnen en stund

• gagge

vi gjorde lasagne i förra veckan med fullkorns plattor, feta ost, soltorkade tomater , köttfärs med vitlök och färsk spenat. Hade den ostsåsen ovanpå.... suuuper god så den kommer jag handla fler gånger! :)

• Unik1

åh nu blev jag hungrig och nu vet jag vad jag kan göra med ostsåsen, tack för alla förslag!

• HaJoMi

Jag brukar koka spaghetti och lägga 2/3 i en ugnsäker form. Över den lägger jag strimlad skinka och hackad purjo. Sedan resten av spagettin över det innan jag häller på 2 pkt ostsås och en påse Västerbotten rivost. Sedan grädda i ugnen på jättehöga grader tills osten smält och fått färg lite färg.

• Pia J

gör typ en köttfärsröra med färs,lök,vitlök,riven morot buljongtärning vatten mjöl å lite grådde (vad man nu har hemma-till en god röra,smakvariationer=majs å champinjoner brukar åka ner i röran).
     kokar pasta- typ penne å blandar röran med pastan, häller över ostsåsen å låter den rinna ner i pastaröran å in i ugnen. äter en sallad till. gott å enkelt.

• annca

Perfekt att ha över en fiskgratäng också!

~*~ man önskar att man kunde vara bara tyst & cool (W.Crafoord)~*~
Svar på tråden Kelda ostsås?!