• Proppadero

När började ni träna/spring, efter kejsarsnitt????

• Svar på tråden När började ni träna/spring, efter kejsarsnitt????
  • mludvigs

Förutom alla låååååånga promenader som jag började med så fort jag hade orken (kanske efter 3 veckor) så började rida hästen igen efter efterkontrollen.
    Dock sprang jag mycket innan men blev skrämd av en kompis som snackade mycket om risk för framfall och en massa så jag vågade inte börja springa förräns jag slutat amma när sonen var 8 månader.

• LIVochLinnea

Det är samma för vaginal förlossning 6 månader tar det innan man kan göra hoppgympa eller springa. Du kan träna annan träning efter efter kontrollen. Ju fler barn man burit ju försiktigare ska du vara oavsett förlossningssätt om det är framfall du tänker på. Det är elasticiteten i bäcken botten som skall återskapas. Snittet om det varit utan komplikationer skall ju ha läkt inom 2 - 3 veckor. Man tar väl stygnen på dag 10 men självklart så ska man känna efter hur det känns i kroppen och låta bli hopp på ett bra tag LYCKA till med träningen!

• svensdotter

5 veckor sen fick jg panik på att sitta hemma eller bara vara ute och gå.. så jag började simma.. o det e så himla skönt..komm ut träffa folk ..

• Tricia

Jag började med promenader efter två v och sen styrketräning o boxning efter 7 v...

• gustafssons

jag är nysnittad sen två.5 veckor. Jag har varit ute massor och promenerat. sjukgymnasten sa att om det inte gör ont och känns så är det ingen fara. det va värre med att lyfta saker.

Svar på tråden När började ni träna/spring, efter kejsarsnitt????