• chickie

Vilket område i Solna är bäst att bo i?

Jag har barn som skall börja skolan om nåt år och jag vill veta vilket område som är trevligast och tryggast att bo i.

• Svar på tråden Vilket område i Solna är bäst att bo i?
  • Zemiramis

Lätt partisk som jag är så svarar jag tveklöst Råsunda! Det är dyrast också som en otrevlig liten bonus .

Bor själv i Råsunda sen 8 år tillbaka. Har jobbat kvällar och helger under hela den tiden och aldrig känt mig otrygg på nåt sätt.

• miLLus

skulle nog också säga råsunda.
    Bodde i vireberg själv som var ett väldigt trevligt område ganska nära centrum

• Ingen dans på rosor

Gamla Huvudsta! Kanonområde, med bra skolor och förskolor, lummigt, grönt och nära vatten.

Är född och uppvuxen där, längtar ständigt tillbaka. Ingen som bor där och råkar ha en lagom stor lägenhet att skänka bort?

• chickie

Ok...skall kolla på de områden ni har rekommenderat :)
    Tack!!

• Hallonpajen

Nä, inte Bergshamra iaf... (uppvuxen där) även om naturen är fantastisk och inpå knuten. Frösunda (ganska nytt område) skulle jag rekommendera - ligger nära E4:an men de har byggt det kanonbra så det märks knappt. Gångavstånd till Hagaparken och fantastiskt bra kommunikationer.

Råsunda är trevligt oxå, helt klart!

• ALMTL

Frösunda. Bodde i studentrum där ett år. Helt nytt område brevid pendeltågstationen. Det finns bara några få studentlägenheter, resten av husen är bostadsrätter och kontor. Otroligt lugnt område.

Svar på tråden Vilket område i Solna är bäst att bo i?