• Genus

Mamma-massage på Yasuragi?

Hej!
    Jag är gravid i v. 10 med BF 4/9. Jag har räknat ut att jag kommer att vara i v. 16 under tiden jag och sambon ska vara på Hasseludden Yasuragi i Stockholm och jag skulle gärna vilja ha deras mamma-behandling då. Problemet är att de inte vill ge denna till blivande mammor innan 4:e månaden, men det blir väl i v. 16? Jag tror att jag ligger på gränsen för att få den behandlingen och undrar vad ni tycker? Är det någon som varit på Yasuragi och fått den? Vad tyckte ni om den i så fall? Är rädd att göra fel och skada barnet. Det känns liksom nog som det är att gå och undra över mf. Tacksam för svar från alla kloka FL:are! //G

• Svar på tråden Mamma-massage på Yasuragi?
  • Linsen

Det skulle verkligen vara intressant att se en riktig forskning på det här med mf och massage. Är det myt eller fakta?
    Jag har läst att orsaken till att man inte ska ta massage är pga att man inte ska förknippa massagen för resten av livet med mf ifall det blir ett sådant (troligt att det skulle blivit det ändå). Jag tog mängder av massager när jag väntade min son och det gick hur bra som helst. Annars hade nog inte min rygg pallat med!

• MaybeBaby78

Jag har en kompis som tog den i v 17 och tyckte att det var en underbar behandling. Det är ju bara första trimestern man ska vara lite försiktig med massage.

Svar på tråden Mamma-massage på Yasuragi?