• Catavento

Hjälp mig att hitta kokosglass

Jag är otroligt sugen på kokosglass, men har jättesvårt att få tag i sånt. Ha aldrig sett det i frysdisken på Ica.
    Nån som vet var jag kan köpa det? Jag bor i Lund.

Alternativt: nån som har ett lätt och snabbt recept så att det går att laga hemma?

• Svar på tråden Hjälp mig att hitta kokosglass
  • Jagita

Restaurang bantorget9 annars

• MmedM

Hej!
    Jag vet att häägen-dasz (hur tusan stavas det!!) har en glass med kokossmak... tror att den heter coconut macaroon eller nått sånt, och finns i min icaaffär...

• MmedM

Hej!
    Jag vet att häägen-dasz (hur tusan stavas det!!) har en glass med kokossmak... tror att den heter coconut macaroon eller nått sånt, och finns i min icaaffär...

• MmedM

Hej!

• Catavento

1) Restaurang Bantorget

2) Häägen-dasz (vet inte heller)...

Ska kolla det på Ica. Annars blir det restaurangbesök ? jag hoppar middagen och beställer endast efterrätt. Hahahaha..

• Catavento

Jagita:

Var nära att ramla från stolen nu.
    Har precis kollat restaurangens hemsida.

Ananas med kola, marshmallows & kokosglass
    (Pineapple with fudge, marshmallows & coconut ice cream)
    95:-

Sjutton också! 95 kronor? Okej, det låter som min dröms efterrätt, men, oj, vad dyrt det kostar.

:)

• AdoXa

Hm, här i falun säljer de kokosglass på hemköp av märket "Dalkullaglass" vilket ju tyvärr låter ganska lokalt. :/

Ett tips är att göra egen glass men använda kokosmjölk istället för vanlig mjölk, det blir svingod kokosglass!

Om du inte har någon glassmaskin alt. inte orkar göra egen glass kan du ta vanlig vaniljglass och köra i matberedare (eller stå och röra med slev i en bunke men det kräver lite mer tålamod) tillsammans med lite kokosmjölk, det blir också god kokosglass.
    Så kan man göra vad man än vill ha för glass. Blanda i lite saffran, mintessens, jordnötssmör, eller min personliga favorit apelsinjuicekoncentrat, i vanlig vaniljglass. Skitgott! :D

• TjorveniSkåne

Lejonet och björnen i Malmö?

• Catavento

Oj vilka bra tips jag fick här.

AdoXa:
    Vaniljglass med kokosmjölk låter hur gott som helst. Det måste jag prova göra hemma ? det känns lättlagat, vilket jag gillar mycket. :)

Tjorveni:
    Ska Googla om Lejonet och björnen i Malmö. Aldrig hört talas om det tidigare ? måste erkänna att jag är mest inlåst hemma i Lund. Inte så ofta åker jag till Malmö. Men om det finns kokosglass där, då har jag en bra anledning att åka dit oftare. Hahaha...

Tack tack.
    Kramiz!

Svar på tråden Hjälp mig att hitta kokosglass