• Anonym (Järnbrist?)

Järnbrist eller gravid?

Jag undrar om ngn har haft yrsel samt huvudvärk (ibland) i samband med graviditet? Jag är inte gravid vad jag vet, men mår illa och har yrsel... Mensen är över en månad sen. Borde jag gå till läkare och ta blodprov? Har ej gjort ett test ännu men har absolut inge andra symptom än ibland lite molande värk, illaåmende mest på kvällar/dagar och utebliven mens.
    Inge ont i bröst eller så.

• Svar på tråden Järnbrist eller gravid?
  • kim mi
    Anonym (Järnbrist?) skrev 2007-02-06 16:15:43 följande:
    Jag undrar om ngn har haft yrsel samt huvudvärk (ibland) i samband med graviditet? Jag är inte gravid vad jag vet, men mår illa och har yrsel... Mensen är över en månad sen. Borde jag gå till läkare och ta blodprov? Har ej gjort ett test ännu men har absolut inge andra symptom än ibland lite molande värk, illaåmende mest på kvällar/dagar och utebliven mens. Inge ont i bröst eller så.
    varför tar du inte ett test då om mensen är 1 månad försenad? eller skyddar ni er så du vet att du inte kan vara med barn eller? jag hade inga symptom under hela min graviditet så klart du kan va gravid fast du inte har ont i brösten
  • Blå Flygare

Yrsel och huvudvärk är vanligt när man är gravid, liksom tusen andra symtom som även kan bero på något helt annat. Om din mens är sen tycker jag du ska ta ett graviditetstest innan du bestämmer tid hos läk.

• Anonym (Järnbrist?)

Hmm... Nej, använder inte skydd. Men har liksom lite ställt in mig på att ja inte e gravid när ja inte har symptom... Men..

• kim mi
    Anonym (Järnbrist?) skrev 2007-02-06 16:29:01 följande:
    Hmm... Nej, använder inte skydd. Men har liksom lite ställt in mig på att ja inte e gravid när ja inte har symptom... Men..
    ja men gör ett test då, du är nog gravid om jag får säga vad jag tror
  • Anonym

Hej, jag har anemi och det innebär inte att mensen försvinner helt utan minskar lite. Hade jag varit du så hade jag testat mig och skyddar du dig dessutom inte så är väl chanserna goda att du ska bli mamma!

• Anonym (Järnbrist?)

Oj... Jag hoppas hoppas... de e dräför ja drar mig för att testa.. vill ju så gärna ha ett plus!!

• Anonym (Järnbrist?)

Hepp.. fick neg på testet. Surt som attan. Men men... bara att gå vidare! De kommer nog aldrig bli vår tur...

• Anonym (sammahär)

Jag har nästan exakt samma som dig, mensen är en månad sen. Yrsel och huvudvärk. Har också testat neg, så himla tråkigt ;( Ganska ledsen för det faktiskt, för jag vill veta varför inte mensen har kommit helst NU!!!!!!!

• emman86

ta kontakt med mvc så hjälper dom dej där!

jag testade neg med andra barnet helatiden, när jag väl kommigt till mvc var jag redan i 4.e mån.
    lycka till!!!

• Anonym (sammahär)

Okej, ringde ung.mott i morse och de sa att mensen kan hoppa över ibland och att jag ant. inte va gravid. Så jag har gett upp hoppet. Vet inte om yrsel och huvudvärk "räknas" som symtom heller. Väntar till slutet på månanden innan jag hör av mig till ung.mott eller mvc :) Tack :)

• Anonym (Järnbrist?)

Anonym samma här:
    Jo, jag tror de kan räknas... asså alla har ju olika symptom... Fortfarande ingen mens. Men men..

• Anonym

Det är inte så att ni är låghormonare för då kan man få ett plus senare än vanligt?

• Anonym (sammahär)

Vet inte alls om det kan vara så att jag är låghormonare...!

• Anonym (Järnbrist?)

Har heller ingen aning... men hoppas! =) Men jag har som sagt nada symptom..

Anonym samma här: Har du några symtopm?

• Anonym (sammahär)

Järnbrist?: Nepp ingenting, mått lite illa men de brukar jag göra till å från, så jag vet inte alls. Hoppas också ;)

Svar på tråden Järnbrist eller gravid?