• johannah79

fråga om mamma-trosor & byxor!

Jag har en fråga om mamma trosor & mammabyxor.. Jag är tyvärr inte den som kan klämma mig in i ett par mammatrsor eller byxor av storlek XL el 46 ens, känns som om jag är totalt ensam om detta, alla verkar kunna köpa mammabyxor i vilken affär som helst och det kan inte jag... det är mest magen som blivit större och jag vill inte köpa enorma storlekar som passar över magen men inte över rumpan/låren... VART kan man hitta mamma-trosor (stora och sköna/bekväma, känner mig inte så sexig och "string"-ig just nu..!) och mamma byxor till ok priser och i större storlekar?? Vill oxå kunna känna mig fin! Tröjor har jag inga problem att hitta alls... Är jag ensam om att vara modell större gravid??

• Svar på tråden fråga om mamma-trosor & byxor!
  • lima75

Mammatrosor med låg skärning (nedanför magen) finns på Lindex. Har hittills köpt ett par och de är supersköna! Kanske passar lågt skurna byxor bättre på dig, om magen är stor? H&M har bra utbud, men tyvärr ofta slut på större storlekar.

• 070220

Jag köpte "vanliga" låga hipstertrosor på H&M och det har jag använt hela graviditeten. Funkar jättebra även nu när magen sjunkit ner. Kan du inte annars testa att sy in byxorna på benen och så? Nu vet jag inte var du bor, men det finns ju butiken Grow in Life i Malmö iallafall (finns oxå på nätet). De har snygga kläder.

• sjögurkan

Hej!

Jag är också en "stor" tjej som har strl 46 eller 48 i vanliga fall. Beställde mammajeansen från Hennes och Mauritz fanns till strl 48 och är supersköna. Så dom rekomenderar jag. Kappahl har jättefina svarta byxor som också finns i stora storlekar. Jag trodde inte heller jag skulle hitta nått men blev så nöjd när jag fick tag i dessa byxor. Lycka till!

• jennsans

är också modell större. köpte byxor från www.4mom.se/ däremot inte så stort utbud. och de byxor jag köpte var inte så tjocka men blir bra frammåt vår/sommar. just nu i 18 minusgrader blir det overall iaf =)

• Ta gueule

Jag hittade på HM, men jag vet att det finns upp till XXL på 4mom.se

• Petra S H

Jag har i normala fall storlek 46/XL på trosor. På mina gravidtrosor har jag storlek L på Lindex. Har du tittat på XL - trosorna där för gravidA? De är ganska töjbara.

• Peos Mamma

Vet inte var du bor men jag har köpt flera par byxor och mamma trosor i ullared......har i vanliga flal stl 50...
    Hängslebyxor e ett tips oxå....då kan man hissa ner axelbanden...*S*
    Min BM ppåpekade faktisk till mig att det är viktigt att ha byxor och trosor som går upp över magen...det hjälper till att stabilisera och gör att man får mindre ont i rygg och får en bättre hållning!
    Kram

• johannah79
    Skrattande Tack för alla svar! Ska kolla upp!
Svar på tråden fråga om mamma-trosor & byxor!