• Leos och Vincents mamma

Gaser i magen, ett graviditetstecken?

Jag har BIM ungefär på lördag o nu de senaste dagarna så har jag sååå himla mycket gaser i magen.
    Det räcker med att trycka lite lätt på magen så känner jag hur det bubblar till.

Kan det vara ett tecken på att jag är gravid?

Stolt o lycklig mamma till Leo 22 månader!Älskar min familj oändligt mycket!!
  • Svar på tråden Gaser i magen, ett graviditetstecken?

Ingen som vet???

• Syth

Jag har hört att det är ett tecken, samt att man kan bli lös i magen

• Änglatuss

tarmarna ska ju flytta på sig, så varför inte...

• fiffiluran

det var absolut ett tecken för mig! spännande, hoppas du får ditt pluss!

• Peonia

Å andra sidan mna kan ju faktiskt få nästan vad som helst till et "tecken" om man bara vill. Gasig i magen kan man bli av många olika orsaker förstås...

Peonia skrev 2007-02-06 17:33:54 följande:
    Å andra sidan mna kan ju faktiskt få nästan vad som helst till et "tecken" om man bara vill. Gasig i magen kan man bli av många olika orsaker förstås...
    Nu är det ju inte bara inbillning o jag vill inte bara få det till ett tecken sådär.
    Till grejen hör den att jag är ALDRIG gasig i magen annars!
    Inte ens när jag har ätit sån mat.
  • Peonia

Det är så extremt mycket spekulationer om små, små tecken hit o dit o det känns bara lite onödigt tycker jag. Jag tror inte att du inbillar dig men det är ju ett väldigt vagt tecken på just graviditet att vara gasig i magen så tidigt som innan BIM

• saranara

Jag har också varit jätte gasig i magen den senaste veckan och brukar inte heller vara det i vanliga fall...Har BMI på måndag...

• saranara

Självklart menar jag BIM..HEHE

Peonia skrev 2007-02-06 17:40:39 följande:
    Det är så extremt mycket spekulationer om små, små tecken hit o dit o det känns bara lite onödigt tycker jag. Jag tror inte att du inbillar dig men det är ju ett väldigt vagt tecken på just graviditet att vara gasig i magen så tidigt som innan BIM
    Fast nu är det ju inte BARA gasig i magen som jag har som symtom utan molvärk i mage o rygg, lite illamående o ömma bröstvårtor oxå.
    O eftersom jag aldrig brukar vara gasig i magen annars så ville jag veta om det kan vara ett symtom så att det inte är nåt annat fel.
    Men men, det återstår att se om mensen kommer eller ej.
  • UppIDeBlå

Ja tror du har en liten där. ja va gasig brukar vara det i bland med innan mensen men ja brukade aldrig va super gasig som ja va nu å brukade aldrig vara svullen å ha lite molvärk. ja plussa för 2 veckor sen. och ja e fortfarande gasig å super svullen på kvällarna, ska ta tillfället å gratta dig i förskott hihi :)

Svar på tråden Gaser i magen, ett graviditetstecken?