Är det OK att ta Otrivin nässpray? Tacksam för svar
Min kille köpte Otrivin nässpray,,jag är jätte förkyld o kan inte andas..,, är det ok att ta nässpray?
Tacksam för svar snarast!
Min kille köpte Otrivin nässpray,,jag är jätte förkyld o kan inte andas..,, är det ok att ta nässpray?
Tacksam för svar snarast!
enligt FASSEN ska det inte vara några problem. Jag har själv använt det under min graviditet.
Krya på dig!
ja det är okej. passa på bara, man blir lätt beroende av nässpray när man är gravid pga dom svällda slemhinnorna
AA jag vet men jag är sjuk det är förkylningen som ger mej nästäppa..,,vet att man kan få nästäppa när man är gravid..hoppas jag slipper det.
SKAKIS
bra sagt om joggare =))
jag använde det o det va helt okej sa dom.. svårt o bli av med förkyldningar när man e gravid me.. så man blir lätt beroende, ja =)
Att ta nässpray är ok, tänk bara på det som andra skriver att det kan bli beroendeframkallande när man är gravid. Om du har svårt att trappa ned man nässpraysanvändandet kan jag tipsa om att i slutet använda barnnässpray som är hälften så starkt. Om man märker att förkylningen är över och graviditetsnästäppan har börjat så kan man använda rinocort aqua som normalt sett används vid allergier. I skarven mellan användandet av vanlig nässpray och rinocort kan man behöva använda dessa lite omlott.
Ett annat tips: försök att ta vanligt nässpray i endast ena näsborren.
Kan tala om att jag har pratat med en läkare om detta så det är inte mina egna påfund.
jag använder det
jag använder det oxå...lätt att bli beroende när man är gravid.känns som man inte kan andas och får panik iblan så jag har nässpray lite här och där..i väskor,jackor,bilen
Hej hej..jag var till min husläkare i dag å tog upp frågan ang nässpray.Hon sa att det inte är farligt med "vanlig"nässpray men det ska ju användas max..var det 10 dagar i sträck. Är man täppt av graviditet så finns tydligen en oljebaserad nässpray på apoteket som man kan använda sig av ist för att slippa bli beroende av dom vanliga nässpray sorterna.Har en kompis som använder nezeril varje dag flera ggr/dag å hon kan inte vara utan det nu å det ångrar hon ganska bittert.Hon låter jämt tvär förkyld. ..lite tips på kvällskvisten från Västerås.
hej heja man kan ta det dom max 10 dagar dom rekomenderas sa min barnmorska, men eftersom jg har fått nästäppa i graviditeten så har jag fått en annan nässpray med kortison i som ajg ska ta morgon och kväll, det fick jag på recept,
Det står ju oftast på lappen som är med de flesta medeciner om det är ok att ta den när man är gravid. Det finns oftast en specifik fråga om det är ok när man är gravid. Vanlig otrivin är helt ok att ta.