• Linchen79

Gulgröna flytningar. Infektion?

Hej!

Direkt efter att jag plussat ändrade mina flytningar karaktär och blev gulare och rikligare. Nu (v.10) har flytningarna blivit mer gulgröna. De luktar inte speciellt illa, men man blir ju lite orolig.

Har dessutom haft jätteont i bebismagen idag. Kanske/förmodligen växtvärk, men jag är lite orolig för att jag har fått en infektion. Någon som känner igen sig eller kan ge ett gott råd?

• Svar på tråden Gulgröna flytningar. Infektion?
  • Snäck

Jag känner igen mig, men vet ej vad det är, är åxå rädd för ev infektion, vet du något ?

• obelix

Jag hade det så och då ville de kolla mig så det inte va nån infektion (kunde vara så när de va grönaktiga, gula va visst inte nån fara) det va inget "fel" på mig och de försvann av sig självt eefter ett par dagar. Ring till er bm och hör med henne, säkert ingen fara men hon kanske vill titta på er.

• Legally Blonde

Jag hade också väldigt kraftiga gröngula flytningar under min första graviditet. Jag var jätteorolig för att det skulle vara en infektion så jag fick komma till en läkare som tittade på det. Det var hursomhelst ingen fara trots den äckliga färgen, utan rörde sig om ovanligt rikliga flytningar pga. graviditeten. Men för att slippa oron - gå till bm eller läkare och kolla upp det. Det är säkert ingen fara!

• Niinis

jag hade det och det var infektion. mina föddes i v.24 tyvärr.

• 2rok

Har också haft samma sak under mina graviditeter! Under dessa har jag haft/har besvär med svampinfektioner - konstant! Ibland kliar det, ibland inte, men jag har alltid förknippat dessa flytningar med just svampinfektionen. Som tur är tycks det ju höra till graviditeten...
    Fast man blir ju lite nervös när man läser om Niinis! - Vad var det för infektion, Niinis? Hade du några andra symptom?

• Florida Åsa

Hade sa nar jag hade svamp, helt ofarligt. Haller med Obelix, ring och fraga BM...

Svar på tråden Gulgröna flytningar. Infektion?