• Anonym

    Nakenhet: vuxna män o mammor

    Visar ni mammor er nakna inför era vuxna söner, eller visar era söner sig nakna inför er? Alt om ni är män, skulle ni visa er nakna inför era mammor, visar era mammor sig nakna inför er?

    Min mamma o mina bröder skulle aldrig visa sig nakna infrö varann o därför är jag så chockad över min mans familj där han visar sig naken inför sin mamma o vise versa som ingenting. Dom bastar inte tillsammans el så men om vi bastar på sommarstugan tex o han ex glömt nåt så lägger han inget runt sig utan trampar naken ut bara o hämtar det inför sina föräldrar. Är det bara jag som är uppvuxen i en pryd familj o tycker detta är lite konstigt?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-06 19:56:59:
    Nu handlar detta alltså inte om huruvida man e naken hemma me sina små barn o så, utan vuxna män som inte bor hemma längre o deras mammor.

  • Svar på tråden Nakenhet: vuxna män o mammor
  • Riddler

    Hemma hos oss så är det fullständigt normalt att vi springer omkring nakna, både jag och min fru är uppvuxna med det från våra respektive föräldrar..

  • Anonym

    Jag tror som du att det bara beror på hur det var när man växte upp...Min dotter som är 10 år mådde jättedåligt en kväll och låg och grät i sin säng, bara för att hon sagt åt sin pappa att vända sig om när hon klädde av sig. Vad jag menar är att det är naturligt för vissa, och för oss andra är det inte det...Finns nog inte så mycket att göra åt det

  • Anonym (ts)

    nu är d ju inte så att jag vill göra nåt åt det, självklart beror d på hur man vuxit upp, undrar bara hur pass 'vanligt' det är att man är så öppet naken inför sin mamma/vuxen son.

  • Annna

    Ev att mamma skulle kunna det, men jag tror aldrig att min bror skulle visa sig naken för henne.

  • Andrundrun

    Nej, jag visar mig inte naken. Enbart för min sambo och son.

  • Anonym

    jag skulle inte visa mig naken för någon i min familj! jag tycker inte att det är konstigt att man gör det men JAG skulle känna mig mycket obekväm. (trots att det var helt normalt i min familj när jag var liten, men med puberteten kom blygheten)

  • Anonym (norpan)

    I vår familj skulle jag inte visa mig naken för mammas sambo eller min lillebror (22år). Däremot springer min sambo runt naken hemma hos sina föräldrar när han klippt håret exempelvis. Däremot skulle hans föräldrar aldrig visa sig nakna för mig-HOPPAS jag.

    Vill nog inte att vår son ska tycka att nakenhet är konstigt men har man flyttat hemifrån då tycker faktiskt jag att man kan sluta visa sig naken med sina vuxna barn.

  • Anonym (kisen)

    Hej
    I min familj har särkilt mamma alltid varit avslappnad med att gå omkring naken ett tag efter att hon har badat. Jag själv går aldrig naken när jag och min fru är på besök hos morsan. Hon har i och för sig blivit bättre på att klä sig efter duschen när vi är på besök!

    Egentligen...vad är vitsen för en medelålders mamma att gå naken inför sina vuxna barn. Man borde ju ha sett en kvinnokropp utan kläder utanför hemmet tycker jag i alla fall...

    Håller med dig norpan

  • Jan H

    Jag har inga problem med att var naken och inte föräldrarna heller. För mig är det inget sexuellt och bryr mig inte hur lite eller mycket de har på sig.

Svar på tråden Nakenhet: vuxna män o mammor