• Kay T

Halsont-hjälp vad kan det vara? Börjar bli lite orolig nu

Jag har i snart en vecka (6 dagar) haft ont i halsen, känns som halsflussont.
    Jag har inga andra symptom, kanske varit något tröttare än vanligt men är inte förkyld och har ingen feber.

Är det någon som varit med om samma sak? Vad sjutton kan det vara, det gör ju så ONT!!!! Värktabletter verkar inte särskilt bra och det är betydligt värre på kvällar och nätter. Kan nästan inte sussa pga att det gör så vansinnigt ont.

Hoppas, hoppas någon annan här på FL känner till symptomen, de är ju lite märkliga tycker jag

• Svar på tråden Halsont-hjälp vad kan det vara? Börjar bli lite orolig nu
  • mmonika77

Vita prickar i halsen? Röd?

Kan ju vara så innan förkylning bryter ut. Skölj med salviate eller kamomillte. Se om det hjälper något. Ibland kan det hjälpa med saltvatten. Bafucin från apoteket?

• Kay T

Jag var förkyld för drygt en vecka sen. Halsen är röd och svullen, men jag ser inga vita prickar. Jag har tidigare haft väldigt många halsflusser, så jag känner igen smärtan som halsfluss, men jag mår ju för övrigt bra, det är det som är så märkligt (när jag har halsfluss brukar jag ha riktigt hög feber och må uruselt)

• Riddler

Är det vita "proppar" eller klumpar i halsen så kan det vara streptokocker, besök närakuten eller vårdcentral för att få dalacin så försvinner det på ett par dagar.

• Beanie

samma här.. känns som om jag har en golfboll i halsen.. så jag lånar din tråd för lite tips jag med

• Riddler

jaha, mitt svar blev överflödigt då jag inte skrev tillräckligt snabbt

• Kay T

Beanie: har du heller inga andra symptom? Bara svullen hals och skitont?

• Beanie

nej bara det.. förutom att humöret går upp o ner eftersom det inte e så skönt med en golfboll i halsen

• littletiger

Kan vara en bakterieinfektion.
    Jag hade också ont i halsen i ett par dagar men kände mig bra och så. Men så började jag känna mig hängig och gick till läkaren och då var det en bakterieinfektion och fick antibiotika. Så man kan ha det även utan feber etc.
    Dock strax efter halsen blivit bättre åkte jag på ännu en infektion och är nu på ytterligare en antibiotika kur...

Så gå till läkaren och kolla, se till att dem tar ett halsprov och verkligen kollar vad det är.

• Kay T

Men vad skumt, det är precis likadant för mig. Hur länge har du haft sådär ont i halsen?

Du och jag kanske har nån ny mysisk sjukdom

• mmonika77

Kan vara symptom efter detta. Gå och kolla er om ni är osäkra. Ont gör det, alltså halsont.

Svar på tråden Halsont-hjälp vad kan det vara? Börjar bli lite orolig nu