• Anonym (sjuk)

Sjukskriven och studera halvtid?

kan man vara sjukskriven halvtid med sjukpenning och studera halvtid med csn-bidrag?
    Har för mig att man inte kunde det tidigare men vet inte om det var någon regel från csn eller om det var fk.
    Någon som vet vad som gäller nu?

• Svar på tråden Sjukskriven och studera halvtid?
  • Fidelis ad urnam

du ska vara berättigad aktivitetsbidrag. Det kan du få på hel/halv/kvartstid.

• Anonym (sjuk)

aktivitetsbidrag, vad är det?
    Jag kan alltså inte vara sjukskrien halvtid och studera den andra halvtiden på högskola?

• Miss USA

Till din fråga så går det inte att ha halv sjukpenning och halvt CSN stöd.

Men kolla med din handläggare om du är berättigat till rehabiliteringsersättning.

Kärlek, familj och yoga - meningen med livet !
  • Anonym (sjuk)

Det är för försäkringskassan jag inte kan ha sjukpenning då alltså?

Vad är rehabersättning, får man det efter en längre tids sjukskrivning eller?

• Miss USA
    Anonym (sjuk) skrev 2007-02-07 08:58:59 följande:
    Det är för försäkringskassan jag inte kan ha sjukpenning då alltså?Vad är rehabersättning, får man det efter en längre tids sjukskrivning eller?
    Rehabilieringsersättning kan man få om man bedöms behöva någon form för arbertsrehabilitering för att återgå i ett arbete. Din handläggare på FK kan svara mer om det.

Vet inte vilken lag som gör att det inte är möjligt, men jag vet att det inte går att göra så. Tror faktisk det är CSN reglerna.
    Kärlek, familj och yoga - meningen med livet !
  • Anonym (sjuk)

Csn har jag pratat med och enligt dem så var det inga problem att kombinera csn och sjukpenning, men de visste inte hur det var med fk?

• Fidelis ad urnam

Det ska int evara några problem beroende på längen du ska vara sjukskriven.
    Har du inte jobbat innan och är mellan 19-29 är du under ett års tid berättigad aktivitetsersättning om du har ett läkarutlåtande för detta.
    Detta kan du få på hel, halv och kvartstid.

Svar på tråden Sjukskriven och studera halvtid?