• Jozephine

svullen mage av spiralen?

Jag har haft helskumma blödningar(mens)nu dom sensate 2 månaderna..blöder knappt nåt,eller så blöder jag riklit en dag sen INGET..?! Tycker dt e konstit att en spiral kan minska mensen..? Sen svullnar min mage upp till o från åxå..kan dt bero på spiralen?att den sitter fel kanske..

• Svar på tråden svullen mage av spiralen?
  • Trancequeen

Det skulle vara till stor hjälp om du informerade om vad du har för spiral, koppar-/hormonspiral?

Ord som uttalas sammansatta skall även skrivas sammansatta!
  • Trancequeen
    Jozephine: I vanliga fall så ökar blödningarna när man har kopparspiral, och det du beskriver låter som en rubbning, vilket inte låter logiskt när det gäller kopparspiral, då den inte innehåller några hormoner. Det som kan vara, är att spiralen inte riktigt sitter som den ska, men du borde du uppleva obehag/smärta.

Jag har haft min kopparspiral i två år och har aldrig upplevt att magen kännts svullen, men å andra sidan så är alla kroppar olika och reagerar olika.
  • Jozephine

jo jag har åxå hört att man brukar blöda mer,inte mindre..kan kanske vara nån rubbning i kroppen,stress osv..vet inte,mer än att dt är obehagligt.får nog ta mej till gyn o kolla så den sitter som den ska.

• Trancequeen
    Jozephine: Kopparspiraler ställer sällan till med problem, så jag tror ändå att du kan känna dig lugn.
Svar på tråden svullen mage av spiralen?