• Little Ms Chatterbox

Nu är det dags för vickling!!! :-)

Framåt senkvällen kurrar det till i magen... Vad för smarrigt svänger ni då ihop?

Om det inte är en Dagobertmacka tycker jag att det behövs en stekpanna sen är det hellt fritt för fantasin att flöda!!!

Om jag skulle tappa några hekto, låt dom ligga, jag behöver dom inte!
  • Svar på tråden Nu är det dags för vickling!!! :-)
  • Little Ms Chatterbox

Jag kan ju börja!
    Stek ett par baconskivor, några ägg och formfranskeskivor. Sonen och sambon vill ha ägget löst så gulan rinner ner i det gyllengula brödet, dom brukar även lägga en skiva hamburgerost på en av brödskivorna så allt blir en gul/orange sörja. Jag vill ha ketchup på mitt ägg, knaperstekt.

• FaithHeavenly

vickning menar du...

ditt recept lät inte illa..... själv är jag för lat, det blev grissini...

Kvinnan är mannens ära (bibeln)
  • Destiny86

vad betyder vickling? Det är gott med formfranska som man rostar och steker lite, hamburgarkött , ägg och ost också.

• Destiny86

och vad är en dagobertmacka? förlåt att jag är lite okunnig:D

• FaithHeavenly

dagobert, känner du inte till honom, seriefigur som äter sjukt höga mackor i miljoner med lager!

• Little Ms Chatterbox

Så klart att det ska vara Vickning! Kanske feta, kladdiga fingrar som slant på tangentbordet.

Ibland brukar jag ta köttbullar i stället för bacon.
    Min mamma brukade dela en Hot-dogs på tre bitar, sen på längden och till sist skära ett snitt i varje ände så det blev som "grisfötter" istället för bacon/köttbullar. Men eftersom jag vill ha ketchup till brödet och ägget går det inte att ha korv till det, ska vara senap till korv

• Little Ms Chatterbox

Fransk omelett! Till en pers. 3ägg, lite vatten, salt peppar, lite smält smör/margarin. Till 2 pers. 5 ägg. större stekpanna. Jag brukar ha i antingen bacon eller lite uppstekt medvurst, helst sådan som man skivar till själv, Typ Onsala, brukar dela i kvartar. Sambon brukar steka en skinkskiva som han lägger på ena halvan av omeletten tillsammans med en hamburgerostskiva och sen flippar över andra halvan medan omeletten fortfarande är halv stelnad. Jag vill ha torrare och fastare så jag väntar med min halva och gärna hackar sönder den lite så det blir mera stekyta på massor av delarna. Jag tycker det är gott med knäckebröd till omelett.

• mosterYster

En burk makrill i tomatsås, på det tabasco och grovmalen svartpeppar. Nyrostat bröd. Någon bit ost om man vill. Bättre än det låter...

• Jennnyn

Är jättesugen på nått flottigt och onyttigt *mums*....Men för en gångs skull är jag lite mer nyttig och sitter och äter en tallrik lättfil med skivade bananer i!

Annars är varma mackor med ost och skinka eller med champinjonstuvning gott så här framåt natten

• FaithHeavenly

inatt blev det popcorn o "pepsi max"!

jennyn: där sa du nåt... vad längesen man åt varma mackor med champinjonstuvning.... det blir det imorrn, till middag!!! *smarrens*

• Little Ms Chatterbox

Är det någon som har ett gott matförslag?
    Ikväll ska vi vara tråkiga och bara värma upp risgrynsgröt, köpt på korv. Annars brukar jag göra risgrynspudding om det blir gröt över när jag kokat själv. Mycket ägg och smaksatt med nystött kardemumma och med jordgubbssylt till. Tror jag börjar dräggla, mumsSkrattande

Svar på tråden Nu är det dags för vickling!!! :-)