• PojkMaffia

hostar as mycket o ont i lungorna

ska ringa VC om 40 min när det öppnar o hoppas på en snabb tid.
    gravid är jag så varje gång jag hostar (vilket är hela tiden) så kommer det kiss
    jag ostar så hårt att jag fått grymma foglossningar på höger sida där domsitter i ryggen att jag knappt kunde gå igårkväll...
    det är en pina att andas och det kliar i halsen non stop..

det började för 4 veckor sedan då jag hade halsfluss jag åt encelin men sen vart det inte riktigt bra, jag fortsatte snora o hosta men inte så mycket.
    i måndags satte det i med nya krafter.
    men det var inte förens igårkväll som jag började känna att det gjorde ont i lungorna vid djupa andetag.

usch jag fasar för jag fått lunginflammation *suckar*

• Svar på tråden hostar as mycket o ont i lungorna
  • PojkMaffia

läser om lunginflammation på en sida där står det även

"Efter en influensa är risken större för att drabbas av lunginflammation."

det hade vi för 1 månad sedan

• systernegativ

Om du hostar mycket kan du ha ont i "lungorna" av bara det - det är oftast muskler och sen- och ligamentstrukturer i revbenen/bröstbenet/bröstryggen som gör ont. Men det är ju bra att du kontaktar vårdcentralen - i synnerhet när du haft en penicillinbehandlad bakterieinfektion som inte verkar ha läkt ut ordentligt.

• fenurila K o L t

När jag var höggravid med våran äldsta fick jag en så elak hosta så det slutade med att jag hostade sönder muskelaturen runt bröstkorgen. Jag kunde knappt andas och trodde det var värre än det var.

v.14 bara 26 veckor kvar
  • PojkMaffia

systernegativ
    det gör ont även när jag andas. an inte ta djupa andetag alls.

fenurila okej jag hoppas bara det är så här med!

• systernegativ

Har du fått tag på vårdcentralen? Vad säger de?

• PojkMaffia

glömde skriva det.
    det är visst något som går o han som jag pratade med var själv inne på sin andra pencelinkur men han sa att när det går så lång tid så går det lätt ned lungorna.
    så han fixade in lite tester jag ska ta sen, jag ska vara där vid 15:30 för tiden men 14:45 för o ta proverna, det var tydligen bara 1 personal på provtagningen idag.
    min son går oxå han fick tid direkt efter mig.

• systernegativ

Ah, perfekt! Hoppas du får veta vad du är så du blir lugnare. Extra besvärligt när man är gravid, ju!

Lycka till!

• PojkMaffia

jo tack det är livsfarligt att vara gravid...
    svårt o hålla tätt när man hostar o nyser

Svar på tråden hostar as mycket o ont i lungorna