Semla utan mandelmassa
Är det någon som har något smarrigt recept på Semlor utan mandelmassa. Vad tar man istället??? Vaniljkräm, kanske....Är det någon som har recept på det isåfall. Tycker inte om Marsan kräm...
Är det någon som har något smarrigt recept på Semlor utan mandelmassa. Vad tar man istället??? Vaniljkräm, kanske....Är det någon som har recept på det isåfall. Tycker inte om Marsan kräm...
Jag brukar helt enkelt utesluta mandelmassan och äta semlan med endast grädde. Mumsigt!
Vi brukar mosa banan istället.
Gillar inte heller mandelmassa och hört att vaniljkräm ska vara gott..
Det finns färdig vaniljsås på tetrapack som är rätt så tjock, den kanske man ska prova.
*sugen*
ByggareBob: det lät också himmelens gott
mina barn gillar med äppelmos
man kan nog ha vad som helst som man gillar
När jag var yngre och inte tyckte om mandelmassa brukade mamma ta en del av bullinkråmet och blanda med grädde. Så lägger man tillbka det i gropen som blir när man gräver ur bullen och så på med lite grädde, lock och florsocker! Mums, mums
Mums, mums....
Tänkte hem och baka mini semlor....Det blir nog olika fyllningar tror jag...mosad banan...Äpplemos...Mums
Ingen som har något käckt recept på vaniljkräm, då???
De finns ju semlor me vaniljkräm så de e klart du kan ta de istället.
Om det är pga allergi så vet jag att man kan göra nån typ av madelmassa på aprikoskärnor.. Vet bara inte HUR man gör.. :)
Kom på en grej, Om man tar 1dl grädde och kokar upp, sen tar man ca 200g blockchoklad och rör i det så det blir en chokladkräm, låt det sen svalna och ha i semlorna istället för mandelmassa :-P
Det tror jag att jag ska prova iaf!