• proppen

Skadat mig i underlivet!

Väldigt pinsamt kanske men måste få fråga,har något skurit sig så illa vid rakning i underlivet så det runnt...jag menar verkligen RUNNIT blod i flera timmar???
    JAg gjorde illa mig i går vi 22 tiden och det rinner fortfarande så fort jag rör mig!!
    Såg såret nu,det är precis vid "hålet".
    En läkare kan väl knappast göra nåt...eller??

• Svar på tråden Skadat mig i underlivet!
  • lallaren

Stackars! Låt det var så läker det nog av sej själv. Rakgele samt vass hyvel rekommenderas för rakning där nere!

• dutten

Låter ju inget vidare Om det inte har slutat snart så gå till doktor i alla fall...kanske kan de tjepa ihop det??

Fy o usch säger jag bara har skurit mig en gång därnere o det gjorde mycket ont!

Säger som ovanstående nya blad o lödder nästa gång!

*kram*
    dutten

• Sol angelica

jag håller med de övriga 2, du kan ju också använda hårborttagnings kräm nästa gång. Be en doktor eller varför inte bm kika på såret, så ska du se att det ordnar sig nog. det gör för jäkla ont det där. Har gjort samma misstag själv. Men jag hade brått, jga och min sambo hade inte varit "Vuxna" på drygt 5 månader, jag ville vara snygg, det gick ått skogen med d´skönhten, och man pnade sig igenom de stackars minuterna
    Lycka till
    Kram

• annhan

En bra sak är att man har väldigt bra läkkött i underlivet. Låt det bara vara så läker det snabbt.

• Tutilure

Om det rinner mycket blod så kan du ju ta en handduk eller liknande (som du inte är rädd om) och trycka på såret, så att det blir ett slags tryckförband. Då borde det sluta blöda rätt snabbt.

• mamzen

det är nog absolut ingen fara med blödningen,men jag såg att ngn skrivit att du nästa ggn kan prova hårborttagningskräm istället...
    men gör INTE det för guds skull!!!
    det kan bli riktigt farligt och förstöra alla slemhinnor vi har i underlivet.
    det är ju faktiskt så starka kemiska substanser i de krämerna,att håret praktiskt taget fräts bort från huden.
    jag köpte Veet än ggn och kletade på benen.hann knappt få på det,förrän det började bränna och jag fick springa till duschen och tvätta bort det.efteråt hade jag frätskador i 2-3 veckor och det såg inte fint ut kan jag lova.

kram

• Anonym

Själv föreslår jag en brarakapparat istället.. Jag har en silk-epil som man även kan byta ut till ett vanligt "Rakhuvud" och det funkar bättre - inga röda prickar efter och svårare att skära sig..

Svar på tråden Skadat mig i underlivet!