• Leeloo

Amnings-bh med bra stöd (byglar och vadderade kupor kanske)

Var finns det?? Nån som kan tipsa om en bra amnings-bh som inte kostar skjortan?

****Qui tacet consentire videtur****
  • Svar på tråden Amnings-bh med bra stöd (byglar och vadderade kupor kanske)
  • Mama Law

man ska helst inte ha byglar i en amningsbh för det kan hämma produktionen av mjölk. men det finns på vanliga klädaffärer

• miss lyckad

Mama Law: var har du hört att man inte ska ha amningsbh med bygel? Verkar ju konstigt att det görs sådana behåar om det inte är bra att använda dom. Att man itne ska sova med bygelbehå har jag hört, men aldrig att det skulle hämma produktionen av mjölk.

• Peos Mamma

miss lyckad....har oxå hört att man inte skall ha med bågar...men fick förklarat att man kan ha det om man ser till att bågarna slutar långt bak....liksom in under armarna...
    Kram

• Tjomsan

Hej! Bygel-bh kunde i alla fall jag glömma. Det var som om brösten hade fått en ny form, typ att dom började under armarna så satsa på en SKÖN bh istället. Läste någonstans att man skulle ta en stl större än man brukade ha normalt - en kupstorlek och en måttet under brösten storlek. I mitt fall gällde det bara själva kupan eftersom jag fort gick ner mycket i vikt efter förlossningen. Jag har köpt mina på Lindex och har kört med märket Abecita. Har hållt bra i tvätten.

• Mama Law

det va bm på förlossning/bb som sa det till mig inget jag själv hittat på iaf

• Hope 1975

Abecita har en amnings BH med bygel i bitar ( så den inte står mjölkgångarna men ändå ger lyft )

Abecita har en vadderad bh så man slipper se rakt igenom den

Abecita har svarta snygga och lite festligare amningsbhs

Abecita är relativt dyra men bra

tycker jag!!!

• Mama Law

abecitas är bra bhar och har stora storlekar med visst kostar en del men dom håller länge

• Leeloo

Vad kostar dom ungefär?

****Qui tacet consentire videtur****
  • ff1978

Den jag har som är av märket abecitas kostade 350 kr men är jättebra och väldigt skön, köpte den på twilfit.

Svar på tråden Amnings-bh med bra stöd (byglar och vadderade kupor kanske)