• Svar på tråden Bur till bilen?
  • kiron

Har inte sett den buren innan som du länkar till.

Vi har en stål bur som gubben spänt fast med spändband så den sitter riktigt stadigt.
    Men vet många som har den "bara" ståendes i bilen.
    Men ska man ha den i baksätet måste den spännas fast för säkerhetens skull.

Lycka till!

• LillaMalin

kiron: Ok, tack. Vi ska ha den i bakluckan men känns ju ändå bäst om den sitter fast tycker jag Fundersam

• mini97

Är buren mått anpassad för bilen ska den stå still fast den sitter lös. men det är alltid säkrare om man spänner fast den med spännband eller remmar. se bara till att hundarna inte kan bita av remmarna

• DalaPetra

En ihopfällningsbar bur skulle jag aldrig använda i bilen. En canvasbur har vi åt vår tax och den står bredvid schäfern riktiga stålbur fastsatt med remmar mellan varann. Schäferns bur sitter oxå fast i bagageöglorna i skuffens utrymme.

Canvasburen kommer inte att skydda hunden alls förutom att buren iaf sitter fast men stålburen är konstruerad för att tåla att rulla runt m.m.

Går inte att tjata nog mycket om hundars säkerhet i bilen.

• LillaMalin

PetraE: Jo jag tänkte att stålbur är det vettigaste.  

Vart köper man en sån?
    Och vad kostar dom ungefär ny?
    Ska ha en halvbur till en v70.

• DalaPetra

LillaMalin: Jeppe och andra märken finns även att köpa begagnade såklart på tex Blocket.se

• LillaMalin
    DalaPetra skrev 2007-02-07 14:18:54 följande:
    LillaMalin: Jeppe och andra märken finns även att köpa begagnade såklart på tex Blocket.se
    Jo jag har kollat lite där. Hittat en som jag funderar på. Vet inte vilken sort det är dock.
  • flixflax

Köp inte en tygbur eller ihopfällbar bur till bilen OM du krockar har du troligen gjort det värre för hunden. En bur du köper skall även ha en säkerhetslucka så du kan plocka ut hunden från baksätet om någon kör in i din bak.

Har du inte råd med en bur köp ett krocktestad sele i stället.

• LillaMalin
    flixflax skrev 2007-02-07 14:28:24 följande:
    Köp inte en tygbur eller ihopfällbar bur till bilen OM du krockar har du troligen gjort det värre för hunden. En bur du köper skall även ha en säkerhetslucka så du kan plocka ut hunden från baksätet om någon kör in i din bak. Har du inte råd med en bur köp ett krocktestad sele i stället.
    Ska köpa en stålbur.
    Kommer ha 2 hundar så jag har inte plats för dom "i" bilen annars vet jag att selen finns
Svar på tråden Bur till bilen?