• Thats me

mat vid 40 års fest

hejsan..

skulle behöva hjälp med förslag på goda enkla o billiga recept inför en 40 års fest..

vi blir ca 40 personer så har ni någe gott på förslag??

kan vara ensamräätter, buffe rätter, 3 rätters..

alla förslag är tacksamma -s-

AGGEBAGGE ÄR ETT AV MINA GULL
  • Svar på tråden mat vid 40 års fest
  • BiiBii

Hej! jag skulle råda dig till att göra en fin buffé, dels är det billigare (oftast) sen får du/ni mer tid att umgås med era gäster om allt står på ett bord istället för att springa in o ut med tallrikar.
    Satsa på några goda, färgglada sallader, röror/såser, ngn paj, mycket kallskuret kött o fisk, hembakt bröd, kex, ostar och mkt frukt. Avsluta med ngn trevlig dessert el tårta. Min erfarenhet av bufféer är också att det aldrig går åt så mkt mat som man tror, alla tar ju lite av allt. Lycka till och ha en trevlig fest! (Vill du ha mer specifika tips/recept hjälper jag gärna till...)

• Thats me

jaaa, jag tar gärna lite recept.. tack snälla:)))

• Thats me

puffar lite

någon mer som har recept??

• Lola Jämtland

När min man fyllde 40 i fjol bjöd vi på Chili con Carne (rätt het variant med bla kindeybönor), hembakat bröd, sallad, dippsåser och nachos (som serveras runt brättet på en sombrero.

Alla blev mätta o glada!

Vi hade öppet hus så för oss var det bäst med något som kunde stå o puttra lixom o serveras när folk kom...

//2007-here I come!
  • Thats me

Lola: -s- det va ju ett kul förslag -s- jag funderade på en stor wok som man gjpet av ett oljefat men jag har ju ingen lust att stå ute och vakta den ju -s-

• Pilla70

pasta sallad.
    kan man ju göra flera olika av och lite olika dressingar till och bröd.

Älskar mina små prinsar och min stora prins
  • Thats me

jag va lite inne på att ha olika sallader -s- usch det e såå svårt

Svar på tråden mat vid 40 års fest