• pippi L

plötsligt högt blodtryck ???

Är i vecka 33 ,jag har alltid haft ett väldigt lågt blodtryck som jag visseligen inte känt av men idag när jag var hos BM hade jag helt plötsligt högtblodtryck hon mätte det 3 ggr vilade emellan men det var fortfarande högt, då utbrast hon bara det inte är havandeskaps förgiftning men det var ingen äggvita i urinen, Vad kan detta bero på ?? Kan äggvitan komma senare ?? det är bara 10 dagar sedan jag var hos bm och då var trycket lågt.

• Svar på tråden plötsligt högt blodtryck ???
  • JenJa

Jag fick också högt blodtryck sista veckorna sen fick jag protein i urinet med...SÅ jag skulle tro att du får gå på täta kontroller nu sista veckorna...

• Luffarmor

Det kan vara hf på g... Hade ingen äggvita till att börja med men den kom senare så jag tror oxå att du kommer att få gå på täta kontroller.

Mamma till Rasmus o matte till Sindi o Sissi. o fru förståss....
  • leijha

Hade högt blodtryck på slutet av båda min graviditer. Vet inte vad det beror på. Min bm trodde också att det var havandeskapsförgiftning,men det visade sig att det inte var.

• Tjollabolla

Blodtrycket stiger ju ofta i slutet av gravditeten. Hur högt var det?

.?:*¨¨*:?.Gravid i v.37.?:*¨¨*:?.
  • pippi L

Jag tyckte inte att det var så högt 120/85 men normalt ligger jag på 90/55 nu senast för 10 dagar sedan och gången innan det 105/65 så jämnförelsevis är det väl högt !

• Tjollabolla
    pippi L skrev 2007-02-07 12:38:54 följande:
    Jag tyckte inte att det var så högt 120/85 men normalt ligger jag på 90/55 nu senast för 10 dagar sedan och gången innan det 105/65 så jämnförelsevis är det väl högt !
    Jo, högt om man jämför, men ändå inte FÖR högt. Tror du kan vara lugn
    .?:*¨¨*:?.Gravid i v.37.?:*¨¨*:?.
  • Höstlängtan

Visst var det lite högt i undertryck men överttrycket är ju jättebra! Visst var det en skillnad men du ligger ju på jättebra värden. trodde ditt tryck skulle ligga på drygt 200 genom drygt 100 eller så när du var orolig. Tror inte du behöver fundera så mycket.

• leijha

Mitt blodtryckt var på 123/96 o bm tyckte ändå att det inte var ngn fara.

• Vårsolen

mitt senaste blodtryck låg på 133/88 och de sa att det var inget att oroa sig för, här brukar de kolla upp det xtra om man ligger med ett undertryck på 95, kan ju säga att gången innan låg mitt på 155/89 och jag var jättenojjig över det efteråt men vid den senaste mätningen så sa bm att det var inget hon såg som oroande då heller

• Vårsolen

Ts, såg nu vad du brukar ligga på så visst, då kan jag ju också tycka att det låter lite högt, men jag tror ändå inte att du behöver oroa dig, de lär ju säkert kolla upp detta noga nu också

• Sea star

Hejsan!

I slutet av min förra graviditet hade jag högt blodtryck hela tiden. Fick åka in till MVC tre gånger i veckan och kissa på stickan. Fick aldrig något utslag på den och det var inte havandeskapsförgiftning. Har du några andra symptom? Ont i övre delen av magen, nedanför brösten? Känner dig yr och snurrig?

Sea star

• Lebocarma

När jag var hos mvc för snrt 1vecka sedan låg jag på 130/80 och har gjort i ett par veckor men det va inget farligt hon frågade om mina ben , fötter hade svullnat och dom är stora som elefanter men det va inte farligt det heller....men är inte yr har ibland ont i huvudet när jag reser mih för fort men det är la vanligt???

• pippi L

Hej,

Inte mer snurrig än vanligt :) ha ha nä jag skojade bara. tror inte heller att det är någon fara , de kommer nog ha koll jag har inte haft havandeskaps förgiftning med mina 2 killar innan

Svar på tråden plötsligt högt blodtryck ???