• Mian

Söt babyfilt?

Är nu i v 40 och har fortfarande inte inhandlat nån söt liten babyfilt. Orkar inte traska stan runt heller, så jag undrar om nån sett/köpt nån på sistone som är söt? Vet inte om det blir pojke eller flicka och vill inte ha för tjock filt. Bara en sån tunn som man kan ha och svepa in i på BB. Gärna bild om ni har!

• Svar på tråden Söt babyfilt?
  • Inna H

Jag har ingen bild, men häromdagen när jag var ute och presentshoppade såg jag en jättesöt filt hos Polarn och Pyret. Färgglad med fiskar, blommor, frukter och hjärtan (tror jag att det var) på. Tunn och alldeles perfekt till BB-vistelsen. Passar både kille och tjej.

• BiiBii

Det beror på hur mkt du vill att den ska kosta... Hittade en som jag tycker e jättesöt på H&M för bara 129 kr. Den är vit, gul, ljusgrön randig på ena sidan och vit med gula och ljusgröna små elefanter på andra sidan. Den passar alltså till både flickor o pojkar.( på baby affärer och tex POP finns det också jättesöta filtar men de kostar ofta runt 300-500kr...)

• Estrella

BiiBii: Just den filten du beskriver har jag köpt :) Och den är verkligen jättefin och alldeles mjuk! Kommer garanterat ta med den till BB...

• BiiBii

Princesita: Ja, den e så söt blev så glad när jag hittade den! Jag hade redan köpt ett par gula sparkbyxor med machande body och mössor i samma serie som vi tänkte ta med till BB som första plagg och nu hittade jag filten också! Har du sett kläderna?

• lilllinda

kolla på babyproffsen eller babyland, där finns mycket att välja på!

• Thisla

köpte en fin på Lindex i förrgår för ca 120 kr tror jag det var..

Nallar på ena sidan och vit på andra med en stor nalle och en text "Hello baby" eller nåt sånt.. Ljusgröna kanter..

Ville också ha en fr pop men insåg att jag köper hellre 2-3 st till normalpris än en enda filt..

• Estrella

BiiBii: Jag har köpt en vit/gul mönstrad body och vita/gulrandiga byxor i 2 pack (med fötter på), och de 2 pack mössorna som är i samma randiga mönster. Jättegulligt, tänkte också ta detta till BB! Med en liten overall över. Jag älskar deras grön/gul/vita kollektion, tycker det är så uttjatat med blått (fast jag har en del blått också). Och sedan hade jag själv allt blått när jag var liten....
    Har du köpt något mer som hör till den serien? Jag köpte ett set med byxor/luvtröja som var vit med en brun rand, och randig inuti luvan, i fleece... Men den kanske inte hör till egentligen.

• BiiBii

Princesita: Nej, jag har inte köpt ngt mer i den serien, men har sett att det finns hakklappar och badcape också. Älskar också det grön/gul/vita det känns neutralt utan att vara tråkigt. När väntas din bebis komma? Jag har BF 7 april så jag antar att det blir lite mer shopping innan dess... Jag har inte köpt ngt fleece set än men har tittat lite smått på ett vitt med prickar i olika färger. Har du köpt fleece dressen från H&M också? Ska kolla om jag ser den...

• Mian

Tack för era svar! Det blev HMs gul/grön/vita! Jättesöt! Köpte dessutom badcapen som jag tyckte var jättegullig!

• Estrella

Mian: Bra val! Den badcapen är jag också sugen på!

Biibii: Jag ska få bebisen den 13 februari (om han håller med läkarna förstås) och har det mesta inhandlat.. Om du ska få i april så kanske det är bra att vänta lite med de värsta vinterkläderna, det känns som våren är på väg då... Men det vet man ju aldrig med den här vintern! Ja, jag har en vit fleecedress från H&M, de hade en med prickar och en med sömmar/ränder och randigt foder i huvan som passar väldigt bra med de andra randiga sakerna. Men man kan ju kombinera väldigt mycket där, precis som man vill! Och det kommer nog mer i de färgerna nu till våren... Lycka till med både shopping o bebbe!

• zasata

sen har laban och lina väldigt fina också.

Svar på tråden Söt babyfilt?