• Alvarsson

Morotsbiffar!?!

Hejsan! Har gjort morotsbiffar med bacon i..blev jättegoda..nu vet jag bara inte vad jag ska ha till!!

Någon som vet??

• Svar på tråden Morotsbiffar!?!
  • Oona

Har du ett recept på biffarna? Lät gott..

• jacklina

potatis och brunsås?

Längtar så sjukt mkt till plusset kommer =)
  • giz den allsmäktige

potatis, gräddsås eller svampsås och grönsaker, glöm inte lingon till

jag bad aldrig om att bli troll....... men om svansen passar sååååå
  • Alvarsson

Kan man verkligen ha potatis å sås till??? tycker de låter skumt me tanke på att dom inte alls smaka som jag trodde dom skulle göra!!

• Alvarsson

1 kg rivna morötter
    3 ägg
    2 dl mjöl
    lite ströbröd
    Små stekta baconbitar
    lite paprika krydda och salt

Blanda allt å gör dom inte för tjocka,stek på svag värme

• jacklina

nu har vi ju inte smakat Flört men det låter som att potatis och sås skulle sitta jätte fint  ihop.

Längtar så sjukt mkt till plusset kommer =)
  • Alvarsson

Jag vet inte..e tveksam. Kan kanske tänka mig att man kan äta blodpudding me lingon å morotsbiffar..istället för potatisbullarna då..

• Molls

Skulle inte klyftpotatis och någon god kall sås till vara något då? :) Det funkar till det mesta tycker jag och såsen kan man ju variera smaksättningen på i all oändlighet.

• Alvarsson

Ja de kanske vore något!!

• helenasthlm

Jag äter nästan alltid potatis eller ris till mina morotsbiffar eller örtbiffar. De är super gott..och så Crème fraiche med färska kryddor.

Älskar min Angelina!
  • Molls

Funderar på om jag skulle ta och testa de där biffarna också. Men vad tyckte du att de smakade som? Är nämligen inte speciellt förtjust i kokta morötter, så smakar det som det så är det kanske inget för mig.

• Alvarsson

Nä jag hade ju i bacon oxå så de smaka inte jättemycke morot..men de e ju som sagt morotsbiffar!!
    TEstade för att det är billigt!

• Oona

Varför inte en varm sallad till? eller ris.. och nån sås.

• Molls

Då ska jag göra ett försök faktiskt! :) Mannen min gillar ju morötter så blir det för illa för min smak så kan han äta biffar ett tag...

Svar på tråden Morotsbiffar!?!