Morotsbiffar!?!
Hejsan! Har gjort morotsbiffar med bacon i..blev jättegoda..nu vet jag bara inte vad jag ska ha till!!
Någon som vet??
Hejsan! Har gjort morotsbiffar med bacon i..blev jättegoda..nu vet jag bara inte vad jag ska ha till!!
Någon som vet??
Har du ett recept på biffarna? Lät gott..
potatis och brunsås?
potatis, gräddsås eller svampsås och grönsaker, glöm inte lingon till
Kan man verkligen ha potatis å sås till??? tycker de låter skumt me tanke på att dom inte alls smaka som jag trodde dom skulle göra!!
1 kg rivna morötter
3 ägg
2 dl mjöl
lite ströbröd
Små stekta baconbitar
lite paprika krydda och salt
Blanda allt å gör dom inte för tjocka,stek på svag värme
nu har vi ju inte smakat men det låter som att potatis och sås skulle sitta jätte fint ihop.
Jag vet inte..e tveksam. Kan kanske tänka mig att man kan äta blodpudding me lingon å morotsbiffar..istället för potatisbullarna då..
Skulle inte klyftpotatis och någon god kall sås till vara något då? :) Det funkar till det mesta tycker jag och såsen kan man ju variera smaksättningen på i all oändlighet.
Ja de kanske vore något!!
Jag äter nästan alltid potatis eller ris till mina morotsbiffar eller örtbiffar. De är super gott..och så Crème fraiche med färska kryddor.
Funderar på om jag skulle ta och testa de där biffarna också. Men vad tyckte du att de smakade som? Är nämligen inte speciellt förtjust i kokta morötter, så smakar det som det så är det kanske inget för mig.
Nä jag hade ju i bacon oxå så de smaka inte jättemycke morot..men de e ju som sagt morotsbiffar!!
TEstade för att det är billigt!
Varför inte en varm sallad till? eller ris.. och nån sås.
Då ska jag göra ett försök faktiskt! :) Mannen min gillar ju morötter så blir det för illa för min smak så kan han äta biffar ett tag...