Peugeot307 - bilbarnstol?
Vilken bilbarnstol har ni valt att köpa till era barn 0-4 år ni som kör peugeot 307?
Vilken bilbarnstol har ni valt att köpa till era barn 0-4 år ni som kör peugeot 307?
puff
Barnens bästisar åker i en peugeot 307. Dom har en aktagraco Cosmic xtp i framsätet (där sitter ett barn på 101 cm och 18 kg) och en maxi cosi mobi i baksätet. Båda barnen sitter bakåtvända. Föräldrarna är nöjda med stolarna och tycker dom passar bra i bilen
Vi hade en acta graco m bas först. Funkade jättebra. Nu har vi en Akta XTP Cosmic men den var jättekrånlig att sätta dit. 307 an modell 2005 har ina isofixfästen så man måste dra bälten och remmar mellan rygg och sits. Min sambo tyckte det var dåligt. Så jag skulle nog rekommendera att ni kollar hur stolarna ska fästas. XTP´n fungerar men som sagt den var bökig att få dit.
Jag hade Acta Graco med bas först, och nu har jag Cosmic XTP. Visst, har man äldre modell än 2007 så har man inga isofix, men har du en ny bil så har alla isofix. Jag tycker inte att det spelade ngn roll, jag har en 2006, stolen sitter där den sitter och jag tar den inte ur och i så det var bara första gången det var bökigt.
Jag har stolen fram alltså...