• Norah

Kostnad för fullservice på Toyota bil??

Vi skall ha fullservice på vår Toyota corolla bil nu vid 6000km. Är det någon som vet vad kostnaden är för en fullservice på en Toyota corolla -02 vid en auktoriserad verkstad och betalar man extra för matrial om det är något som är sönder vid bilen??

Tvevlig kväll och jag hoppas på svar

• Svar på tråden Kostnad för fullservice på Toyota bil??
  • mamsen76

Har för mig att det kostar runt 4000 krLedsen Det är dags för oss till sommaren, inte kul alls....

• Norah

de sa 4500kr till oss. Jag glömde fråga om man behöver betala extra för lampor som gått sönder m.m eller om det är "slutsumman"

jag håller med dig mamsen76 det känns surt!! vi kunde ha lite roligare för dom pengarna

• mamsen76

Vi har även gjort halvservice åren mellan, dvs service varje sommar och jag blir lika less varje år när det närmar sig....

• Norah

ja man skulle gift sig med en bilmekaniker....

• mamsen76

Får kanske be mannen skola om sig Flört

Det konstiga är att Toyota inte har samma priser överallt, förra sommaren gjorde vi halvservicen i en annan stad och det tjänade vi ca 1000 kr på så i sommar ska vi passa på att göra samma sak igen.

• Norah

på den verkstad vi skall göra våran fullservice på kostar en mellanservice 1300kr. Det kanske är värt att kolla runt då?

...han får gärna skola om sig till kock också, kanske en snickare också..

• Albins Farsa

Kostnaden kan allt skilja mellan toyota verkstäder, ring runt till de du har i närområdet och hör. Vissa är hemska och vissa är trevliga, känner folk som åker 5 mil extra för att serva toyota billigare och för att få ett bra bemötande.

• Norah

godmorgon Albins farsa, verkstaden vi har i stan är ju mycket bra. De är trevliga och ställer alltid upp! Ja typ byter glödlampa gratis ( det är ju inte världens lättaste att göra det själv på toyota bilar ). Tur att en del kvinnor som äger toyota har små händer

Tack för tipset jag skall ringa runt ändå och höra!

ha det bra

• Albins Farsa

Ja den verkstaden vi har här med dåligt rykte tar betalt för slitage av verktyg, har även hört de lyckas få i 4 liter spolarvätska i en redan full spolar behållare, de bytte även ut nya torkarblad och är mindre trevliga mot kunderna. Knepigt att service på en och samma bil kan skilja så mycket i pris på två märkesverkstäder som det gör.

• pelle45

Toyota är nästan dubbelt så dyra som volvo har båda bilarna. ett tips ring huvudkontoret i Stockholm . var tvungen byt bromsskivor bak efter 1800mil , haft bilen några månader .Men det gav resultat fick det gratis.

Svar på tråden Kostnad för fullservice på Toyota bil??