• Isalar

Mammajackor

Hej!
    Har ett problem. Jag hittar inga mammajackor. Har kollat runt i affärerna här i närheten som de säljer mammakläder, men hittar inte en enda jacka. Tills nu har jag använt en vanlig jacka, men den har blivit för trång över magen. Har kollat på andra vanliga jackor, men om jag skall ha större storlekar än vad jag har i vanliga fall blir det för långt i armarna, och för stor över bröstkorgen.

Vet ni några ställen där de säljer mammajackor? Vill dock gärna beställa från nätet, vill gärna se och prova den.

• Svar på tråden Mammajackor
  • lilllinda

Finns knappt några mammajackor! Jag hittade en täckjacka på ica maxi av alla ställen som sitter superbra! även nu i v 31, den är perfekt i ärmarna inte lång eller kort, axlarna är också bra, den är väldigt rymlig över magen- perfekt med andra ord! hade turen att springa på denna jackan när jag var o handlade mat i oktober.
    Så kolla i mataffären- du kan göra fynd! Det bästa var nog priset, 149 kr betalade jag för jackan Skrattande

• sandrafia

Jag köpte också en jacka på maxi som passa jätte bra hela graviditeten det var en vanligt skidjacka tog en storlek större än jag hade normalt men satt endå jätte bra i armarna å resten. Billig också med både jacka å termomyxa gav jag 300 kr för, men byxorna kunde jag inte ha på slutet men det e ju förståligt

• Swenglish

Jag har struntat i att köpa en mammajacka, det känns som bortkastade pengar för en så kort tid. Min vanliga vinterjacka kunde jag knäppa tills för några veckor sedan, nbu har jag den öppen (vecka 38) och trots att det varit så kallt på sistone (bor i Stockholm) har jag inte frusit. Blir det jättekallt tänkte jag vire en sjal runt magen. Spara pengarna till något roligare istället, det är mitt tips (om du nu inte bor nånstans där det är -20 varje dag)

• red rose 06

haha vad ni är snåla! 9 månader e väl inte kort tid! hahaha

• Swenglish

Red rose 06- snåla? Jag vet inte hur stor du blir vid gaviditet men jag behöver iallfall inte en annan jacka i nio månader... Sa ju just att jag kunde ha min vanliga knäppt till 7-8 månaden ungefär...

• Lola Jämtland
    red rose 06 skrev 2007-02-08 10:31:35 följande:
    Fast mammakläder behöver man ju inte under alla 9 månader...o vinter är det ju inte heller under en hel graviditet......
    //2007-here I come!
  • Mizzz
    red rose 06 skrev 2007-02-08 10:31:35 följande:
    Fast man behöver väl inte vinterjacka i 9mån? (eller var bor du?)
    Jag har en liten pojke i magen
  • Rosa84

Jag har också letat som en galning efter speciella mammajackor. Men inte hittat någon. Fick ta & köpa en jacka i 3 storlekar större än jag har vanligtvis från H&M. & hoppas att den passar resten av tiden..

• Bexi

Jag hittade en a-skuren kappa på Åhléns! Skönt med en modell som är gjord för att vara stor över magen trots att det inte är en mammajacka. Dessutom halva priset på rean! Jag har knappt köpt några mammakläder öht. Och nu har jag bara en månads lååååååång väntan kvar... BF 8 mars!

• Hanyyyy

Nej nio månader är inte kort tid men då måste du tänka ox¨å i vilken månad man befinner sig just nu när det så kalt ute och allt.Har man bara två tre månader kvar så 'är det inte värd och köpa,,som swenglish sa,,det är  itne värd och köpa nån jacka,,,man ska tänka hur ofta  man är ut oxå,,det e inte så att du går ut varje dag heller,,man får jo tänka lite,,innan man köper men,,men sj klart det är från person till person oxå,,

• Rosa84

För mig var det ett måste att hitta en jacka i sån pass stor passform att jag kan knäppa den med tanke på att jag jobbar på en förskola.

Så att säga att det inte är värt att köpa en jacka som man "bara" kan ha någon månad förstår jag inte att en del kan slänga ur sig. Är man så pass snål att man vill gå & frysa på vintern så får det stå för er.

Har inte ångrat att jag slängt "hela" 500 kr på en jacka som jag kan ha knäppt när man är ute så pass mkt som jag är på jobbet & annars också såklart.

• inte

PoP har en fleecejacka som är vindtät för 595:-

Det svider lite i plånboken, men man kan ha den efter graviditeten också (den har dragkedjor i sidorna för att reglera vidden). Om man har den på sig och sin vanliga jacka/kappa över (oknäppt) så blir det ändå varmt och skönt.

• Pillis1975

Jag hittade en dunjacka på H&M förra vintern när jag var gravid, rea o allt Tog den i en storlek större, men jag hade kunnat ha den i rätt storlek också för det var bra vidd i den jackan Tror nog att det kan va lätt att hitta stora jackor på reorna även i år, för det är ju de tajta o små jackorna som går först

Svar på tråden Mammajackor