• toll78

bödning efter IVF

hej jag har ett antal frågor kring blödning efter IVF.

Är det automatiskt så att ägg inte satt sig om man får en blödning?

Ska jag höra av mig till kliniken om det hela?

Ska jag höra av mig till min gynekolog här på hemmaplan?

Just nu har jag inte en aning om vad jag ska göra. Detta har jag inte fått någon information om, utan enbart att jag skulle testa mig den 15 för att se om jag var gravid.

Mycket tacksam för alla svar och tips.. .

• Svar på tråden bödning efter IVF
  • Snäckan05

Har inte gjort IVF själv men har en kompis som gjort två. Och med sista blödde hon väldigt mycket från början och i två månader ungefär. Hennes dotter är idag 1 år.

• mads80

Hej! Vid ett misslyckat ivf börjar du blöda, precis som en mens. Man kan blöda olika mycket och länge. Om du får en blödning så ska du absolut höra av dig till den klink du tillhör. När jag genomgick mitt ivf, med det färska embryot fick jag mens 8 dagar efteråt. Vid de två försöken med frysta embryon fick jag mens som vanligt.
    Lycka till!!

• Mrs Sara

Hej!
    Idag är jag ´på ruvardag 12 och börjat att blöda, först kändes det helt kört men nu har jag läst igenom lite papper som jag fick av min Dr och där stod det att man kunde blöda, så jag hoppas att det inte är ett minus på min testdag... jag har fått information att jag ska testa mig på testdagen oavsett om jag blöder eller ej. men om du är osäker så kan du ringa till din klinik.

• Mikaela W

Jag gjorde IVF för ganska exakt ett år sedan. Började blöda på ruvardag 10..testade positivt på testdagen!!! Blödde till och från första tolv veckorna..ibland mycket. Trodde ofta att det var över men har idag en 4 månader gammal tjej. Ge inte upp ännu!!! Håller tummarna för dig. Kram/M.

• toll78

tack så mycket för positiva tankar. Pratade idag med min gynekolog, han tycket att det var lite tidigt för att vara så att det var mens. Han trodde att jag kanske har repat mig med stavarna med "pasta" jag tar morgon och kväll... men jag vet inte.

Jag tror att det är förlorat. Men man får väl hoppas.

• Hjärtat79

Jag blödde oxå under ruvningen efter vårt ivf, men idag e dottern 13 månader! Håller tummarna för att det går lika bra för er!

• toll78

ni som har haft blödningar under IVF: Hur mycket blödde nu? Var det som vanlig mens? Hur länge varade blödningen?

• Babe

De misslyckade IVF:n har för mig slutat med en störtblödning och rejäl mensvärk(!) på ca dag 12. Det har inte gått att ta fel på, det störtblödde i 4-5 dagar! Testade när blödningen avtagit, för att bekräfta minuset...

Den lyckade IVF:n fick jag lite mensvärk på dag 14, gick och väntade på en blödning, men fick aldrig någon... på länge *ler*
    Men det är många som får små blödningar, ofta bruna och inte så kraftiga under ruvningen och det är helt OK.

Babe

Svar på tråden bödning efter IVF