• Ex Animo

Någon med erfarenhet av eldsmärken?

Hej! Min dotter på fyra veckor har fått ett märke i pannan, det fanns inte vid födseln utan började växa fram successivt när hon var c:a 2 veckor. I början trodde man på BVC att et var ett s.k. storkbett, men nu har det blivit väldigt rött (se mitt bildgalleri) och man tror istället att det är ett eldsmärke. (Det konstiga är dock att enligt den info jag hittat själv på nätet så finns eldsmärken redan där från födseln??)

Om det nu är ett eldsmärke så går ju sådana tyvärr inte bort av sig själv såsom storkbett och smultronmärken gör, utan enda chansen är att bleka dem med laser. Finns det någon därute med erfarenhet av detta? Hur har resultatet blivit i så fall? I vilken ålder började man behandling? Snälla skriv gärna och dela med er av era eventuella erfarenheter, jag är så orolig för att lillgumman ska behöva dras med det här fula märket livet ut...

• Svar på tråden Någon med erfarenhet av eldsmärken?
  • LyNxQ

Det är fortfarande platt?

Min dotter fick ett smultronmärke (hemangiom) när hon var ett par veckor. Det började som en rodnad på bröstet (sitter som en medaljong i ett osynligt halsband), men det blev tjockare och tjockare, nu är det ungefär 7mm tjockt tror jag..
    Jag hade ett likadant på ryggen när jag var liten, det syns lite svagt fortfarande, men annars säger de att de brukar försvinna innan barnet är 5år, och 90% försvinner innan 10 års ålder.

• Ex Animo

LyNxQ - Japp, det är fortfarande platt, det är därför jag inte tror att det är något smultronmärke. (Om det nu inte förtjockas med tiden, det kan det ju göra...)

• Ex Animo

Tack LyNqQ, de där före- och efterbilderna på eldsmärket i pannan inger lite hopp i alla fall, såg ju fint ut!

Ingen med egen erfarenhet av laserbehandlingar?

• LyNxQ

Det finns säkert massor av sidor, men det var den första jag hittade..
    Hoppas att någon med erfarenhet hittar hit! Det måste ju finnas några!

• Ex Animo

Ingen??

*puffar en sista gång*

• LyNxQ

Har du provat att söka i sökfunktionen efter tidigare frågor?

• Smultron81

min son har ett illrött runt märke i pannan men det är upphöjt, alltså inte plant. Det kom några dar efter han föddes. Sen blir han extra röd på ett annat ställe på pannan när han blir arg. Dem sa att det är spruckna blodkärl. Jag frågade om det skulle gå bort med tiden och det visste dem inte.
    Men din flickas var ju mycket större än vad hans är, hoppas det finns nåt att göra åt det!

Svar på tråden Någon med erfarenhet av eldsmärken?