• EmmaRoSa

Är det farligt om man är förkyld ofta?

Hej saken är den att jag arbetar med barn och är gravid i v 11 och jag är ofta förkyld och hostig för någon vecka sedan fick jag halsfluss. Jag blir väldigt lätt smittad av barnen på dagiset men är det farligt för barnet i magen och vara förkyld m.m. det va ju inte längesedan jag va sjuk och nu är jag sjuk igen. Någon som varit i samma sits?? tacksam för svar.

• Svar på tråden Är det farligt om man är förkyld ofta?
  • Lola Jämtland

Hur skulle en förkylning kunna vara farligt för ett barn i magen?

//2007-here I come!
  • EmmaRoSa

nä inte vet jag det är därför jag frågar tänker mer på att det är ju virus och infektioner jag drabbats av och det kanske inte är så bra..Ursäkta för att jag fråga.

• Lola Jämtland
    EmmaRoSa skrev 2007-02-08 12:30:47 följande:
    nä inte vet jag det är därför jag frågar tänker mer på att det är ju virus och infektioner jag drabbats av och det kanske inte är så bra..Ursäkta för att jag fråga.
    Nä, du behöver inte be om ursäkt för din fråga.

Jag har aldrig hört något om att förkylningar skulle kunna vara farliga. Det är ju inget det varnas för hos BM tex.
    //2007-here I come!
  • sesssan

Jag var också förkyld flera gånger i början av min grav, och ocksp orolig för att det kunde drabba barnet. Men det gick bra ändå. Men jag tror inte det är bra att ha många infektioner när man är gravid.

• Marlie87

Jag tycker det är en bra fråga! Jag har själv funderat på det en del, speciellt i början när jag också jobbade på dagis.

Men jag har ingen bra svar däremot.. :) Men jag vet att feber inte är en hit när man gravid, speciellt inte i början. Så ta det lite försiktigt :)

• Marlie87

föresten, GRATTIS till bebisen :D

• EmmaRoSa

Ok tack så mycket för alla svar..man har lite knasiga funderingar när man e gravid man det är alltid bra att fråga för annars får man inte reda på nått..och Marlie87 Tack så mycket./Emma

• Marlie87

Neej precis.. Hellre fråga en gång för mkt än en gång för lite :) Finns inga dumma frågor, finns bara dumma svar :D

Ha det så bra och lycka till!

• Marlie87

Neej precis.. Hellre fråga en gång för mkt än en gång för lite :) Finns inga dumma frågor, finns bara dumma svar :D

Ha det så bra och lycka till!

• EHel

Hej!

Jag har åkt på en riktigt ordentlig influensa, och läst på lite.
    Har även varit hos läkaren, som bekräftat mina nyvunna "kunskaper".
    Om man får streptococker - vilket vanligtvis är fallet vid halsfluss - så finns två olika typer. Streptococker Typ A är ingen fara för fostret, medan Typ B kan ge skador på fostret eller om de smittas i livmodern göra att de insjuknar efter förlossning.
    Jag tog halsprov i torsdags, och hade inga Streptococker Typ A. Normalt hade läkarna nöjt sig där, eftersom de tror att det är ett vanligt virus, men eftersom jag är gravid så tog de även prover för Typ B. Dessa måste odlas, och jag får inte svar förrän på tisdag.

EHel

• April 99

Hje hje, jag hänger på här...
    Jag jobbar också med barn och blir ofta sjuk. Är i v.6/7 och är hemma och sjuk med förkyldning och feber, igår med 39 grder i feber (som jag höll nere till 38 med alvedon så mycket de gick). Är lite orolig för att något ska ha gått galet nu. Eller senare när jag blir sjuk igen. Någon med något lugnade att säga?

• Allis X

Jag funderar på samma sak, är oxå i v6/7 och jobbar med små barn!

Jag är just nu nojig för det mesta. Men just detta med att vara sjuk till och från gör mig oroligt. Tänk om fostret tar skada!

Svar på tråden Är det farligt om man är förkyld ofta?