• JoPoAnWi

Hur går detta ihop??

Hittade den här annonsen på Blocket
    www.blocket.se/vi/10834272.htm
    Är han en blandning mellan Powder puff och "kines", visste inte att den sistnämnda fanns med päls.
    Men visst tusan är han söt?!

• Svar på tråden Hur går detta ihop??
  • sep mamma

han är jätte söt men visste inte att de såg ut så..

• LiJon

Det är ingen blandning, han är en renrasig powder Puff, en annan (alltså hårig) variant av kinesisk nakenhund

söt!

• Alexandra1983

Chinese crested (kinesisk nakenhund) finns i två varianter, naken (hairless)eller pälsad (powder puff)
    De föds i samma kull.

• JoPoAnWi

Men gud!! Det har jag aldrig sett innan.Han är ju jättesöt
    Betyder det att även en sådan går under benämningen "allergivänlig" hund(som de nakna)?

• LiJon

Ja det ska fungera lika bra :)

• enlitenbitkaka
    Linnea72 skrev 2007-02-08 16:04:48 följande:
    Men gud!! Det har jag aldrig sett innan.Han är ju jättesöt Betyder det att även en sådan går under benämningen "allergivänlig" hund(som de nakna)?
    det där med allergier är lurigt....för de flesta sitter det inte i pälsen, alltså själva håret, utan i huden så en nakenhund är verkligen ingen garanti för en allergiker, snarare tvärt om. Sen beror det ju på person också
    .?:*¨¨*:?. lose your dream and you might lose your mind - mick jagger.?:*¨¨*:?.
  • JoPoAnWi

Jo,jag vet.
    Har bara hört från så många att en naken-hund är perfekt för allergiker.
    När jag tittar runt på SKK`s sidor på powder puff så ser jag nästan ingen likhet med den på Blocket. Är det verkligen en sådan?

• enlitenbitkaka
    Linnea72 skrev 2007-02-08 19:15:16 följande:
    Jo,jag vet.Har bara hört från så många att en naken-hund är perfekt för allergiker.När jag tittar runt på SKK`s sidor på powder puff så ser jag nästan ingen likhet med den på Blocket. Är det verkligen en sådan?
    dem kan se lite olika ut beroende på klippning m.m.  Har d kikat på bichon havanaise och bichon frisé? Puli eller Pumi? dem brukar funka bra med allergiker men är förståss inte 100% säkra.
    .?:*¨¨*:?. lose your dream and you might lose your mind - mick jagger.?:*¨¨*:?.
  • LiJon

tyckte inte heller att han liknade en sån riktigt & funderade på om det var en blandras. Om man ska lita på vad annonsören skriver så är det ju en Powder Puff, iofs inte registrerad i skk men han har ju stamtavla, så det lär ju komma fram där i vilket fall.

Har en Bichon frisé trots allergi (även mina föräldrar) och det har gått helt galant.

Svar på tråden Hur går detta ihop??