• ixxia

min hund har fel på sköldkörteln

har precis fått reda på att en av mina hundar har fel på sköldkörteln, han har tidigare krampat å varit allmänt "yrig" å överaktiv.
    Medicinering livet ut...
    skall prata mer med min vetr i morgon då jag fick svaret på proverna via mobilen.

Någon med erfarenhet om detta på sin hund??

• Svar på tråden min hund har fel på sköldkörteln
  • Emab

Min hund har också fel på sköldkörteln, fast hon var slö och gammal trodde vi. Besök hos veterinären och medecinering fixade det. Nu är hon hur pigg och glad som helst!

• Mirris

Min gamla hund hade fel på sköldkörteln o åt Levaxin hela sitt liv från det hon var 3-4 år.

Inget drastiskt alls, hon åt sina 4 tabletter per dag o mådde bra.
    Hon fick dessutom, tyvärr, diabetes oxå när hon var 7 år och fick ta 2 sprutor insulin varje dag oxå.. men Levaxinet var lugnt. (förmodligen berodde diabetesen på P-spruta)

Jag hade sån tur att jag känner en som äter Levaxin med samma styrka, så jag fick lite burkar av henne Så blev det billigare för mig.. hon hade redan kommit upp i gratis på apoteket.

Men en burk Levaxin går inte på nån förmögenhet!

• ixxia

hur mycket kostar det ung i mån då? medicinen,
    han väger 30kg så han e inte så jätte stor.

• Mirris

Försökte söka på apotekets hemsida, men ajg blir galen på den stora stora texten där så jag ger upp
    Vill du veta så ring 0771-450 450 o fråga apoteket direkt!

Jag tror det kan röra sig om nån hundring per burk.. mindre tror jag. Sen beror det ju på hur många tabletter din hund behöver äta per dag.

Min åt 4 st.. 2 på morronen o 2 på eftermiddan.
    Andra kanske behöver dubbelt eller ännu fler.. det märker du. Det tar ju ett tag att "ställa in dosen". Du får nån rekomendation av veterinären o efter ett par månader så får du ta ett nytt blodprov på hunden o se om värdena har blivit bättre. Kanske han behöver lite mer.. eller lite mindre.

Det kommer bli jättebra.

• Mirris

Hittade äntligen Levaxin på Apotkets hemsida, men det står inga priser.. men på det där numret är det öppet dygnet runt!

• Banzai

Mina tableter är på 100microgram och kostar 77kr/100 så har du ett ungerfärligt hum om vad det kostar
    Det finns mängder av olika styrkor och medicineringen är oftast väldigt individuell.

• Nennesann

Den största bruken med den högsta dosen, 79.50 kr/burk. 100 st,200mg

• ixxia

konstigt var man än läser så står det att hunden blir trött å slö å går upp i vikt,, men det kanske är när det produceras för LITE hormoner,,,,? min hund är överaktiv, slimmad i kroppen, å helt motsatsen! men lider väll av att det produceraS för MYCKE hormoner då kanske... hmmmm
    skall bli int å höra vad vetr säger i möra..

• Banzai

Det fins både över & under produktion
    Över gör hunden överaktiv går många gånger ner i vikt stessig
    Under gör hunden slö hängig och uppgång i vikt

Svar på tråden min hund har fel på sköldkörteln