• Nattsuddis

Förlossningskliniken

Tittade på förlossninhskliniken igår kväll på tv4 fakta.
    Hade förberett mig på hemska scener och haft ännu mer ångest inför min egen förlossning i juli.
    Men, till min stora förvåning så verkade det ju som att det var rena rama semestern att ligga där å krysta fram ett barn...

Ingen som skrek eller hade djävulskt ont. En tjej låg där och smålog när hon skulle krysta.
    Detta kan ju inte vara en helt sann bild av en förlossning eller är det bara vi som bor i norden som skriker så att väggarna rasar?

Kram på er alla och lycka till med era förlossningar.
    PS. en kille hade ALDRIG klarat det =)

• Svar på tråden Förlossningskliniken
  • Vombell

Hoppas att du förstår att Förlossningskliniken är så långt ifrån en svensk förlossning man kan komma? De är så fulla med epidural att de inte ens känner sina egan krystvärkar, läkarna måste ju säga till dem när och hur länge de ska krysta. Det vimlar av folk i rummen och är väldigt opersonligt. Berbisarna tas bort direkt av sköterskor och torkas rent för att sedan ges till mamman inlindad i filt och med mössa.

Dock vill jag tillägga att det var bra att du blev lugnad inför din egna förlossning

• madixen

hej hej

Tittade mycke på nån förlossnings serie när jag väntade mitt första barn, kan säga att de va inte så bra för på tv så såg de mycke värre ut en vad de va i verkligheten. Jag blev lite orolig när de gapades å skrek på varje förlossning men i själva verket så va de ju bara att man tar i ut av bara den när man skriker inte för de gör ont så jag rekomenderar att inte titta på såna filmer för jag har själv gjort de misstaget utan ta de bara som de kommer för ut ska ju bebisen i vilket fall å alla förlossningar e ju olika.
    Lycka till med din grav.
    Är nu gravid med barn nummer två.

• fenurila K o L t

När jag har fött barn så har jag inte skrikigt pga smärta utan det har varit lättare att ta sig igenom värken (och det har bara varit krystvärkarna som jag har fört oväsen )

v.14 bara 26 veckor kvar
  • Löööv

Jag skrek inte heller . Hade en drömförlossning. Gick och kissade själv efter 10 minuter. GICK upp till bb utan problem.

• Susen80

hej hej ja du kollade på ett lugnt avsnitt =)) kollat varje gång å endel avsnitt e avskräckande!! folk som får panik å bara skriker, usch tåtara har börjat komma ibland å man tänker att de vill inte ja va me om men ändå ska man kolla..hihi.. men e nog bra å så både och va som kan hända..

• Löööv

Det ser värre ut än vad det känns . Det är jag säker på.

• qaz

jag har kollat en del på tv4 fakta på onsdagar.i detta program ligger alla lika,och oftast slutar det med snitt.men det är ju i usa.

• thesmokejumper

Mmmm men förlossningskliniken, iaf de program jag sett är ju såna som föder barn som är sjuka, då slutar det ju oftast med kejsarsnitt. Och jag såg ett program då några inte tog bedövning alls, det var dom som låg och skrek hela tiden... Kanske att dom inte lärt sig andas rätt..

Svar på tråden Förlossningskliniken