• Egensinnig

Vilka receptfria värktabletter får man äta som gravid?

Vet att man får ta Alvedon men inte Ipren. Något mer man får ta?? Har sån värk o Alvedon hjälper knappast längre

• Svar på tråden Vilka receptfria värktabletter får man äta som gravid?
  • sheeba

Panodil

~~~~Gör som grodan, lev på hoppet~~~~
  • m3ssy

Bara paracetamol-preparat utan recept. Du kan prova gelen Ice Power och smörja på där du har ont om möjligt, brukar fungera rätt bra faktiskt.

• Egensinnig

Tack för svaren!

m3ssy - finns den på apoteket?

• m3ssy

Egensinnig
    Ja det finns den, använde den själv under min förra graviditet och den fungerade riktigt bra

• lilltott

man ska väl inte heller ta ibumetin

• Västkusttjejen

Panodil, Alvedon och vid akuta besvär även Panocod. Men Panocoden är reseptbelaggd och bör kontakta BM innan intag. Mammor med oerhörda ryggproblem, foglossningar eller migränattacker brukar vanligtvis få Panocod utskrivet. Jag äter dom för min migrän, men sedan jag blev gravid har mina attacker varit mycket mindre =) Aloe Vera heat lotion är jättebra som muskelavslappnande och är jätteskönt vid tex huvudvärk, smörj tinning och nacke. Den funkar som tigerbalsam men är hälsosammare vid inhandning.

• Egensinnig

Aloe vera heatlotion har jag men värken sitter långt in i höftleden så det hjälper inte. har lånat hem en tempurmadrass som jag hoppas ska gör anätterna mer uthärdliga

Tack för alla svar!

• allamalla77

Vart hittar man Aloe Vera Heatlotion?

• Kristin24

alvedon

Go och glad Kexchoklad
Svar på tråden Vilka receptfria värktabletter får man äta som gravid?