• Angelica J

Tips på coola secondhand-inrednings butiker i Göteborg?

Hello!
    Vill ha tips på coola secondhand-/ Antik- butiker med roliga inrednings prylar!
    Söker speciellt gamla barnsängar

Någon som vet något om detta?
  • Svar på tråden Tips på coola secondhand-inrednings butiker i Göteborg?
  • Cindra

Jag var på Emmaus på Ångpannegatan igår och de hade en ljuvlig, gammal utdragssäng, knallblå var den, 200 kronor!!
    Jag är ofta på Emmaus och på Myrorna på Backaplan, även på Östhjälpen som ligger i Jonsered i Partille. Har hittat massor av roliga inredningsprylar och möbler, men även mycket barnkläder och skor!

• Angelica J
    Cindra skrev 2007-02-08 19:49:27 följande:
    Jag var på Emmaus på Ångpannegatan igår och de hade en ljuvlig, gammal utdragssäng, knallblå var den, 200 kronor!!Jag är ofta på Emmaus och på Myrorna på Backaplan, även på Östhjälpen som ligger i Jonsered i Partille. Har hittat massor av roliga inredningsprylar och möbler, men även mycket barnkläder och skor!
    okej, då ska jag kolla upp detta tack så mycket!

Kul att du hittade en utdrags säng! Det är vad jag söker med i första hand
  • Angelica J
    Det jag är ute efter är nåt sånt här...
    http://www.blocket.se/vi/10662100.htm

Så fina sängar finns ju inte att köpa nya längre ju! Ska kolla upp alla ställen, håller även på å letar på blocket varje dag
    hi hi hi... vägrar ge mig, jag ska ha en fin säng till lillen
  • Elis är min kärlek

Det finns en second hand på backaplan alldeles bakom ÖB nere i en källare. Dom har himla fina grejer!!!!!!!!!!! OBS inga kläder.

• Angelica J
    Elis är min kärlek skrev 2007-02-08 20:13:07 följande:
    Det finns en second hand på backaplan alldeles bakom ÖB nere i en källare. Dom har himla fina grejer!!!!!!!!!!! OBS inga kläder.
    -Det gör inget, är inte så mycket för secondhand kläder,
    det är bara de gamla fina prylarna jag är ute efter!
    Tack, ska kolla detta med
  • wic gbg

Jag har varit på massor av loppisar och second-hand genom åren men aldrig sett en sådan säng, jag tror du får gå till antikaffärer.

Var de sängarna sålda båda två som du visade från blocket?

• Angelica J
    wic gbg skrev 2007-02-08 20:18:44 följande:
    Jag har varit på massor av loppisar och second-hand genom åren men aldrig sett en sådan säng, jag tror du får gå till antikaffärer.Var de sängarna sålda båda två som du visade från blocket?
    Okej, jag får leta ordentligt

ha ha ha... vi bygger om hemma & gör ett rum till Jordan. Med allt nytt vi måste köpa, typ golv, fondväggar, garderober mm så finns inte 3500:- över  i budgetet. I alla fall inte bara till säng
    Hoppas på att kunna hitta något lite billigare...
    Håll tummarna
  • Angelica J
    Geckos skrev 2007-02-09 17:44:28 följande:
    Vad har du tänkt lägga på en säng?
    Jag vet inte alls, det beror helt på vad vi hittar. Är det en säng jag ÄLSKAR så kan jag betala 3000:- men det gör jag inte för en säng som är "okej".
    KOmmer ju inte ha den sängen alls länge heller för om nåt år så har jag redan kikat ut en säng som han ska ha

Så för att hålla mig till frågan så nånstans mellan 1-3000:- Men allra helst under tusenlappen
  • Angelica J
    God cares skrev 2007-02-11 11:46:29 följande:
    Du kanske redan har sett denna men jag tipsar ändå:www.blocket.se/vi/10856159.htm
    Snäll du är Tack!
    ...tyvärr är det inte riktigt vad jag letar efter,  jag har sett den på blocket med
    Men snällt att du sa till!
  • Angelica J
    Geckos skrev 2007-02-11 12:25:49 följande:
    Du har fått svar i inboxen.
    hi hi hi... Tack, tack! Flört
Svar på tråden Tips på coola secondhand-inrednings butiker i Göteborg?