• Fidelis ad urnam

Skulle DU kunna köpa BH på Överskottbolaget , Rusta eller Dollarstore? Varför?

Vem köper sina underkläder på ställen som Rusta, Dollarstore och Överskottbolaget?
    Varför inte köpa på en riktig affär? Kappahl, Lindex, H&M osv måste vara bättre. Eller varför inte gå till en underklädsbutik?

Varför köper man sina underkläder på ställen som Rusta, Dollarstore och Överskottbolaget?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-08 20:02:11:
    Jag skulle aldrig få för mig att köpa underkläder på sådana butiker, känns som andrahandssortering.
    Ska jag ha underkläder köper jag dem på underklädsbutiker där det finns personal som kan underkläder.
    Jag är övertygad om att när det gäller just BH ar är det att MAN FÅR VAD MAN BETALAR FÖR.
    Kvaliteten är bättre om BH n är dyrare.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-08 21:53:49:
    Hej hej alla som skriver i tråden.

Jag vill klargöra en sak.

Min mening med denna tråd är INTE att nedvärdera eller håna någon.
    Om man hittar och inhandlar snygga och bekväma underkläder på lågprisbutiker är det ju jättebra!
    Jag säger heller inte att människor som handlar på ovanstående affärer är mindre värda eller dumma på något sätt, vart man handlar har väl ingenting med människovärdet att göra.

Förlåt om jag har sårat någon med mitt sätt att formulera mig, men nu vet ni att jag inte menar någonting elakt.

• Svar på tråden Skulle DU kunna köpa BH på Överskottbolaget , Rusta eller Dollarstore? Varför?
  • cateye3

För att det är mycket billigare (oftast), och jag som har jättelåg inkomst har egentligen inte ens råd att köpa underkläder, därför är det sååå bra att det finns billigare affärer.

• Key

Ja, hittar jag en BH som passar så varför inte?

• cateye3

TS
    Vad skönt att du har råd med det då

• Poena

Om jag skulle se något snyggt där så skulle jag kunna köpa det. Jag har både dyra och billiga underkläder. Ibland blir man besviken på dyra saker man köpt och ibland överraskar de billiga i kvalité och passform. Ibland är det tvärtom. Jag brukar aldrig ta hjälp av personal när det gäller underkläder, tycker det känns lite för intimt, så själva personalen spelar ingen roll för mig.

Däremot har jag aldrig köpt underkläder på något av de ställen du nämner, inte ens sett att det finns där Men om jag såg något snyggt så..

- Min blogg om skönhet & mode - www.familjeliv.se/Bloggar-1-12/b23122.html
  • Fidelis ad urnam

cateye3:
    Men en BH på Lindex eller kappahl kostar bara 99-200:- och det har man väl ändå råd med.

• Familytime

Ja, men snälla nån...varför inte? Det var väl en dum fråga! Jag kan ju där ställa en motfråga: varför betala hutlösa pengar för samma tyg och saker som man kan köpa billigare? bara för märket? Neee, det tycker JAG är verkligen dumt...

Men om man tycker att Rustas underkläder är bättre, så varför inte?

• Fidelis ad urnam

Det är just det jag betvivlar.
    Jag betvivlar att underkläder på Rusta, Öb eller Dollarstore håller samma kvalitet som underkläder på underklädsbutiker.

Kollade nyss i Öb reklamen och såg att de sålde underkläder, därav min fråga.

• giz den allsmäktige

japps varför inte.

jag bad aldrig om att bli troll....... men om svansen passar sååååå
  • cateye3

TS
    Alla har inte det tyvärr, och speciellt inte jag.
    Om jag ska vara helt ärligt så äger jag en enda BH (nu efter graviditet och amning) som inte ens passar tillräckligt.
    Pinsamt, men sant.
    De inkomster vi har är så pass låga så det finns ingenting över.
    (Å nej, vi går inte på soc, ville bara tillägga det )

Svar på tråden Skulle DU kunna köpa BH på Överskottbolaget , Rusta eller Dollarstore? Varför?