• Thisla

Bra vintermössa till nyfödd, var hittar man det??!!!

Ge mig tips! Det ska absolut inte vara någon fyrahundrakronors historia men inte heller bara en jättetunn bomullsmössa!

Den ska sitta bra, stl ca 36-38 (cm i huvudmått). Inga hårda sömamr, ska gå att ha i vagnen.

Bor ovan Polcirkeln och just nu har vi -22 men det är nog lite varmare i mars när bebis kommer...

Pop har bra passform och jag hade nån lite kraftigare bomullsmössa åt dottern som var därifrån.

En fördel om mössan går att hitta på nätet, iaf bild, då min kompis ska köpa (bor själv långt fr affärer).

• Svar på tråden Bra vintermössa till nyfödd, var hittar man det??!!!
  • MrsApril

Kolla på Åhlens om ni har det där du bor. Dom brukar ha varma mössor för små barn. Sådana som man knyter under hakan. Annars kanske Lindex har...

Vi har haft nästan 30- här i veckan så jag vet att det är viktigt med en varm mössa. Lycka till!!

• MrsApril

jaha...läste inte hela ditt inlägg...

• Tjej 83

har inte hm kvar sina stickade mössor med flecce innuti

• pattisza

OT angående mössa så såg jag babyboom häromdagen där en mamma blev intervjuad och hade en liten spädis i famnen som inte hade ngn mössa. Hon hade luva på huvudet men den täckte inte det minsta. Hennes andra barn åkte skridskor och det såg ut att vara väldigt kallt. Blev lite upprörd faktiskt.

Kan man inte ha en tunn bomullsmössa underst och en ngt varmare ovanpå?
    Oj jag tyckte det var kallt i GBG idag -2.

• Enterprise

H&M har bra mössor till bebisar, varma och goa med bra passform. De finns ju på nätet.

Vi bor också norröver så jag har letat igenom alla affärer för en bra modell... Sedan är ju mössorna på Polarn bra förståss.

• iraa

polarn mössorna är helt suveräna. Kolla på blocket, brukar finnas en hel del till salu.

• Carråå

Polarn har ju bra "dubbla" mössor med öronlappar fast frågan är om det räcker när det är -30 grader?! Åhlens har jättegosiga "skogshuggarmössor" fodrade med fleece som går ner över öronen.

• Thisla

tack för tips!

nej har bara Lindex här och 25 mil till alla andra affärer. Orkar inte ta mig dit innan jag ska ha bebis.Lindex hade inget, bara större stl.

Ska be min vän kika på Åhlens och Pop, kanske HM!

• brantan

Vi hittade jättebra mössor på pop! Flera olika modeller och tjocklekar, dessutom vet man att de sitter som de ska.

BF 070207
Svar på tråden Bra vintermössa till nyfödd, var hittar man det??!!!