Min Pontus är inte 3 månader än och han får gröt....det började för ca 1 vecka sedan med att han är så social och nyfiken. Han ville sitta med oss (i knät) när vi åt. Han smackade, gapade och gnällde så han fick väl smaka av det vi åt ibland. Jag var såklart orolig för hur han skulle reagera på det, även om det var lite lite han fick, typ ½ tsk sparrissoppa t.e.x.
Jag gick då o köpte en matstol, ett paket Nestlé Mild havregröt från 4 mån och nu äter han gröt med oss till frukost varje morgon =) Jag tyckte att det var bättre att han åt nåt som är tillverkat för små barn....
Pontus helammar fortfarande, gröten är bara ett par matskedar för sällskaps skull och det har fungerat jättebra. Magen, som varit ganska trög innan verkar må bättre av detta faktiskt...han bajsar oftare och verkar inte ha ont lika mycket längre.
Idag gav jag även en tsk katrinplommonpuré till gröten...vi får väl se om det funkar oxå...det tror jag.
Jag ger även lite kokt avsvalnat vatten till gröten samt då och då under dagen.
Allt på eget bevåg, inga BVC sköterskor inblandade alls...man måste våga för att vinna *ler* (med försiktighet såklart)