• Lilla Mumintrollet

Läsa till förskollärare på distans och jobba lite samtidigt...går det?

Hej på er!

Ni som läser till förskollärare på distans (helfart). Kan man jobba samtidigt (ej heltid)?

Hur mycket jobbar ni?

Är så smått sugen på att plugga (skola om mig), men har redan studieskulder och skulle vilja låna så lite som möjligt.

• Svar på tråden Läsa till förskollärare på distans och jobba lite samtidigt...går det?
  • Morbid Mistress

Läser inte till fsklärare men har pluggat en hel del annat på distans och för mig har det fungerat ypperligt att jobba samtidigt, då jag inte behöver lägga ner 8 timmar jobb varje dag på pluggandet. Just nu pluggar jag pedagogik på univeristetet och även fast det är bundet så hade jag kunnat jobba betydligt mycket mer om jag fått.

• Lilla Mumintrollet

Helmic: Låter kanonbra Denna förskollärarutbildning på distans som jag ev. tänkte söka är i min hemstad....nära och bra Och jag skulle vilja kunna fortsätta att jobba inom förskolan (som tim.vikarie) och plugga samtidigt. För som barnskötare då får jag inga fasta jobb...bara vikariat

Så, det känns som att ska jag arbeta kvar inom förskolan så måste jag nog plugga. Och som tur är så gillar jag att plugga

• Morbid Mistress

Det gäller ju som sagt att ha disiplin samt att man får in en studierytm helt enkelt. Sen måste man vara hård med de man bor ihop med så att man även får studiero på kvällarna.

• Lilla Mumintrollet

Helmic: Ja, det gäller att ha disciplin Men vill man något nog mycket och har två barn...då gäller det att kunna planera.

• Morbid Mistress

Japp. Vi väntar tvåan i maj och min plan är att läsa på distans samt på universitetet under min mammaledighet. Dock kommer ettan vara på dagis samt att maken kommer gå ned i tid och vara hemma en dag i veckan.

• Lilla Mumintrollet

Helmic: Lycka till med tvåan och med studierna.

• Evve81

Lilla mumintrollet: Jag hoppas på att kunna läsa till hösten och sprickvicka samtidigt. Är 1-7 lärare och tänkte läsa till förskollärare också. När jag läste till 1-7 lärare jobbade jag MASSOR!

• Lilla Mumintrollet

Prommis: Låter bra att du har kunnat jobbat samtididgt. Varför skall du skola om dig?

Svar på tråden Läsa till förskollärare på distans och jobba lite samtidigt...går det?