Sång till dop som kan sjungas av kille med gitarr?
Lillan ska döpas och jag behöver en låt som kan sjungas av en kille. Har en del låtar som jag tycker är fina och passande på dop, men de flesta passa att sjungas av tjejer. Några tips???
Lillan ska döpas och jag behöver en låt som kan sjungas av en kille. Har en del låtar som jag tycker är fina och passande på dop, men de flesta passa att sjungas av tjejer. Några tips???
Åh, jag var på ett dop där det var en kille med gitarr som sjöng så vackert så man ville gråta Kommer tyvärr inte ihåg vad det var för sånger men om du vill kan jag ringa till dem i morgon och fråga?
Barn av Ulf Lundell
Jag var på ett dop där barnets mamma sjöng den där låten med Niklas Strömstedt, "vart du än går, hur du än mår, ska jag alltid lyckas o förstå, vem du än blir, finns du alltid kvar hos mig ändå..." ja du vet nog vilken jag menar! De är en jättefin text som verkligen passar tycker jag, iallafall grinade jag som ett vattenfall
Lycka till!
Handens fem fingrar av Peter Lemarc, mest känd när den sjungs av Lisa Nilsson. Men passa lika bra för en kille tycker jag.
Tack för slla snabba svar.
Niklas Strömsteds låt "vårt du än går" hade jag i tanken tidigare idag och jag håller med om att den är fin och passar bra till ett dop. Ska kolla upp de andra låtarna. Tusen tack!
BRHAMS VAGGVISA: " nu i ro slumra in i sängen så fin som en blomma ut på ängen" osv..
vi hade den på ene sonens dop då dom hans faster och man spelade den på fiol.. otroligt vackert
"Jag vill tacka livet" av Violeta Parra.
Det gåtfulla folket
Älska mig
"Det gåtfulla folket" av Beppe Wolgers.
Jäpp, det gåtfulla folket.
Mikael Wiehes Var inte rädd mitt barn. Underbar med gitarr och piano. Ska sjungas av manröst tycker jag.
Ok nu har jag frågat min kompis och det var tydligen killen själv som skrivit den låten.. Ja den var väldigt fin iallafall
Elton Johns låt som han skrev till Tarzanfilmen, minns bara inte vad den heter...
Vår kompis Petter sjöng "Himlen måste sakna en ängel" - med bara gitarr - på Elsas dop. Jättefint!
Förr så var jag alltid på väg
jag försökte fånga en dröm
och jag trodde jag visste
vad jag ville ha
du har väckt mig ur min sömn
Plötslig så var världen helt ny
allting stanna upp när du kom
och jag såg dig och visste
av hela min själ
att nu börjar allting om
Refr. Himlen måste sakna en ängel
för en finns här hos mig
och vilar i min famn
himlen måste sakna en ängel
hon ligger tätt intill mig
så trygg på min arm
kan det vara sant att jag får älska dig
en av himlens änglar har landat hos mig
Gryningsljuset smyger sig in
finner ro i ditt andetag
och jag inser med ens att
jag väntat en evighet just på denna dag
Plötsligt slår du upp dina blå
styrkan i din blick gör mig svag
och helt utan att döma så ser du på mig
och så börjar våran dag
Refr. Himlen måste sakna en ängel
för en finns här hos mig
och vilar i min famn
himlen måste sakna en ängel
hon ligger tätt intill mig
så trygg på min arm
kan det vara sant att jag får älska dig
en av himlens änglar har landat hos mig
Lyckans minut. Så fin så fin tycker jag, den hade vi och ska ha igen.
Absolut Handens fem fingrar!
Den är underbar och blir man inte rörd av den sången... Ja då har man nog ett hjärta av sten! :)
Is n´t she lovely. Den passar...glömt artisten...
Stewie wonder sjunger "is n´t she lovely"
Sen kan även den här passa Lilla ängel av Angelita Nooni