• Vide

Tre missfall o nu händer inget forts.

Hej! Eftersom den gamla tråden stängts så tar jag mig friheten att starta upp en ny för oss som haft ett antal missfall och håller på med utredningar eller behandlingar eller bara väntar otåligt på att bli gravida igen. Alla som känner igen sig eller har liknande erfarenheter får jättegärna dela med sig av tips, tankar, uppmuntrande ord och allmän frustration

Här är den gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-7-128/m13693818.html

• Svar på tråden Tre missfall o nu händer inget forts.
  • Fru hopplös

Nämen nu hittade jag den!! Åh va bra! Ska tipsa Jam o Jesse också! Stor Kram/H

Återkommer snart!!

• Jesse

Tack för länken Fru H

Kan berätta att vi är igång med vårt första ivf Vi fick veta idag att våta tre gratisförsök är godkända och klara. Min klinik sa att vi kommer till i april/maj.. Kön har kortats ner pga en ny enhet som öppnats. Hade vi vetat det innan hade vi väntat, ganska mycket pengar att köpa ett privat. Men nu är det gjort och vi är igång som sagt. Dom andra tre finns klara att användas om det behövs efter denna behandlingen.

Jag äter just nu p-piller. Ska börja med sprayen den 20:e. Steg 2. Längtar!

Trevlig helg på er allihopa

Varje steg är ett steg närmare..
  • Fru hopplös

Hej igen!

Va roligt Jesse!!! Vad glad jag blir! Ska bli kul att följas åt med er!

Själv väntar jag på en tid för första samtalet, vilket kan ta upp till tre månader från att remissen skickades från min gyn. Efter första samtalet kan det återigen dröja upp till tre månader tills man får en tid hos kliniken, så. Det kan alltså ta upp till ett halvår! Verkar vara byråkratiskt o omständigt inom landstinget, men å andra sidan så får man ju faktiskt ett försök helt gratis och detär ju inte helt fel. Sen är ju ett halvår ingenting, i relation till hur långa köerna kan vara på andra ställen osv. Sen har man ju väntat så länge, så ett halvår hit eller dit är ju inte hela världen. (Försöker jag intala mig )Vi kommer ju ATT få hjälp Annars så fick jag mens i förrgår, dvs 2 dagar tidigare än beräknat. Så det är väl bara att vänta o se. Längtar så tills vi kan komma igång med IVF-en.
    Hmm, det var väl mitt nuläge i korta drag.

Hur går det för er andra? Berätta!
    Trevlig helg o Stor kram till er alla!
    //H

• jamis
    Tack för länken Fru H!! Jobbigt att behöva vänta så. Vi hade nog inte orkat - det är just därför vi går privat nu. Annars hade det inte vart aktuellt förräns om ett år.
    Jesse: skönt att ni är igång med ivf nu!
    Vi börjar med vårt första ivf i slutet på mars/början på april
    berättar mer sen. Nu är jag så trött efter en vecka på jobbet...
    Kram på er och trevlig helg!
    Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
  • jamis
    Mensen kom idag Så nu börjar jag min 4:e kur pergo. Känns inte så hoppfullt men bättre än att bara vänta. Ni vet vad jag menar.
    Hoppas ni har en bra helg!
    Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
  • Fru hopplös

Hej igen tjejer! Hoppas helgen varit bra! För mig har helgen varit "sissådär" - men nu har tanten packat för denna gång, så då är man ju på väg mot bättre tider

Jam, beklagar besöket! Varför ska hon ränna runt bland oss för?!? Men ni är ju på gång nu! Både du o Jesse! Himla kul, önskar jag också snart får en tid!!!

Videkisse, hur är ditt nuläge?

Kram från mig!

• Jesse

Jam - Tråkigt att höra Skulle ni inte testa insemination? Absolut värt tre försök innan ivf!

Fru H - Samma till dig, tråkigt..

Kramar till er båda  

Varje steg är ett steg närmare..
  • Vide

Hej tjejer! Kul att ni hittat hit igen! Nu är ni snart igång med ivf allihopa, här händer det grejer!

Grrr, den där tanten hon är inte rolig... Själv är jag inne i ÄL-väntan, testar och testar... Är det någon av er som vet vad som räknas som oregelbunden ÄL? Hur mycket är "normal-diff" från månad till månad? Jag blir tokig på min cykel, den kan variera 10 dagar hit eller dit mellan månaderna verkar det som.

Jag har varit på riktigt bra humör på sistone men man inser att man inte är så stabil för det krävs inte så mycket för att man ska dippa igen... Fick höra i helgen att några bekanta som inte varit tillsammans ett år ens blivit gravida på första försöket, hurra hurra så orättvist (usch vad bitter jag är ibland...) Och inte blev man mer upplyft av nyheterna i morse att chansen att bli gravid med ivf sjuker drastiskt när man fyller 36 (vilket jag gör i år...) F-n, det suger... Dessutom inser jag att jag borde gå ner 10 kilo för att öka chanserna att bli gravid, och hur lätt är det? Näe, idag är ingen bra dag

Kram allihopa, nu ska jag gå och träna och se om jag kan bränna några kalorier i alla fall

• jamis

Jesse: vi hoppar nog över insemination, det är inte så stor chans att lyckas med det så vi satsar istället allt poå ivf. Vi kanske testar insemination 1-2 cykler innan. Vet inte om min man vill eller om vi hinner... Ska till SH 22 feb och har ÄL 24-25 feb och månaden ska vi börja spraya i samma cykel, vet inte om det är så bra att göra insem då, men tror väl att det inte spelar någon roll...

• Fru hopplös

Godmorgon på er!

Skriver på orättviselistan Kom ihåg min lillasyster, det var samma sak där! Å sånna par kryllar det ju av överallt, de som blir gravida utan att ens ha funderat på det Inte rättvist alls. Men så är det ju här i livet... Förstår att det känns tungt, det gör det! Det är inte så himla lätt att vara så rationell hela tiden! Man känner det man känner, men som tur var så går det ju över... *Lätt att säga jag vet* Just nu har jag flera par i min närhet (bland annat lillsyrran) som blivit gravida på 1-2 försöket, utan att ens ha planerat barn (i någon större utsträckning)... *hurra* Men, men det är ju så det är...

Ang viktnedgång så försöker jag också hålla igen, träna o vara duktig. Men mina kilon sitter som berg. Så fort jag tittar på en bulle (äter i princip aldrig bullar) så går jag upp i vikt. Hur är det för er andra? Jag försöker verkligen leva så sunt jag bara kan - men har ytterst lätt för att lägga på mig o svårt för att bli av med kilona. Sen lyckades jag ju gå ner 8 kg för ett drygt år sedan, efter stenhård diet. Men inte blev jag då gravid för det... Sen har kilona sakta smugit sig på igen! Usch va det är tråkigt!!! Men man får tänka att många mulliga (vet inte ens om du är det - men jag utgår från mig själv) blir gravida hur lätt som helst!!! Jag tror man ska vara kraftigt överviktig om det ska vara ett problem - intalar jag mig iallafall... Vet inte Vad tror ni andra?

Den andra frågan du ställer om hur mkt ÄL kan diffa är jag också mycket intresserad av att få veta mer om!! Tror att jag ställt frågan här, tidigare ngn gång men aldrig fått nåt bra svar. Diffar din mens i tid också? Mina tankar om ÄL är ganska ogrundade, jag har väldigt regelbunden mens men kan få ÄL känningar väldigt tidigt i cykeln - och flera gånger då jag testat med stickorna så har redan stegringen börjat (får utslag direkt) trots att det är väldigt tidigt... *hmm* Berätta gärna hur det är för er?

Oj det här blev ett långt inlägg... Bäst att jag säger hej då för den här gången, hoppas vi hörs SNART!!
    Stor kram till er alla/H

Svar på tråden Tre missfall o nu händer inget forts.