• Anonym

små sår i analöppningen

japp det har jag och det kliar och svider som fan dagligen, och det blir ju inte direkt bättre av att jag ska skita en gång om dagen, det lixom spricker upp i dom små såren och kan t.o.m börja blöda ibland om jag är hård i magen...
    men gud såå det klias då...det är helt sjukt!!!
    vad ska jag göra? jag vill ju inte direkt gå till en läkare och börja en dialog: Hej! jag har ont i röven kan du kika in och ge mej ett å annat så det blir bra nångång, jag har haf så här i flera månader nu ju!!!...haha om man skulle säga så undrar jag vad läkarn skulle tolka det som...haha tänk om snabeln åkte fram då...haha nää fy så hemskt!!!

• Svar på tråden små sår i analöppningen
  • Anonym

Jag föreslår ändå att du går till läkaren. det gjorde jag och jag hade eksem och svamp. fick någon specialsalva. Tro mig, det är det värt!

• Anonym

de är det säkert, men gud så pinsamt då...jag går normalt inte till en läkare överhuvudtaget tycker det är besvärligt, men jag smörjer mad allt möjligt och det blir verkligen inte bra...jag har ju ont på "bryggan" åxå...mittemellan anal å den andra i fram...vad hette salvan? va den på recept eller?

• Sandra 29

Hej hej
    Jag tvekar på att snabeln skulle åka fram...!!
    Jag har faktiskt också haft problem med hård mage och förstoppning. Jag blödde jätte mycket varje gång jag skulle på toa, inte så trevligt. Läkaren gjorde en undersökning som faktiskt inte var så farlig som man kan tro och konstaterade att precis som du säger så hade jag små sår som liksom gick upp av det hårda bajset helt enkelt. Fick en salva jag skulle smeta på och samtidigt är det viktiga att ändra på kosten. Dricka JÄTTE mycket vatten och röra på sig mycket. Jag höll på så här i drygt 1 månad men nu är det mycket bättre!

Lycka till!

• Anonym (Äsch.....)

inte då.

Klart du ska gå till läkaren med det där, det är ju därför vi har läkare, för att dom ska kunna hjälpa oss när vi behöver hjälp liksom. :)

För honom är du en patient i raden.
    Inget annat, han har säkert sett mer analöppningar än han skulle vilja i sitt liv, så det är inget märkvärdigt.

Jag kommer att tänka på ett gammalt talesätt:

Små sår och fattiga vänner ska man inte förakta.......

Ta hand om dig.

• ict

Har du provat med sånt man kan köpa på apoteket mot hemorojder..? Jag har haft liknande av vad du beskriver- och har anvämnt stolpiller- försvann.

Men, flera månader...

Ring sjukvårdsupplysningen annars.

• Anonym

sandra 29-haha nä jag tror då inte heller på det, men du, vad hette salvan din då? vatten dricker jag mycket så fort jag kommer på mej själv och jag är faktiskt törstig av mej, men att röra på mej är det lite tynnre med...

• Anonym (" salva")

Cortimyc tror jag det heter klådstillande svamp salva... kolla på fass.se Den anv jag ....

• Anonym

nä jag "vågar" ju inte gå och köpa sånt heller,FAN för mig själv, jag tycker ju allt är så pinsamt ju!!! *suckar*

• Anonym

ok det vet jag vad det är, jag jobbar innomvården, skulle kanske kunna försöka komma över lite på jobbet?! *fy skäms*

• Anonym (Jo då!)

Har själv samma problem, haft länge. Det orsakas av hård mage, och det i sig är ett problem som du borde "ta tag i" för det kan bli värre och värre. Du kan tex få hemorrojder, men det är som sagt bara ett symtom på att du har tarmproblem.

Men, för tillfället finns det en jättebra salva på apotektet för dina problem som heter Xyloproct(förvaras i kylskåpet inte på hyllorna). Det är till för hemorrojder, ändtarmsirritationer och sprickor. Den är smärtstillande, klådstillande och desinficerande bla. Det kanske tar några dar, en vecka innan resultat, men den hjälper!!

• Anonym

ok jag skriver upp alla tipps och verkligen ett stort TACK för dom, det behöver jag, jag tänkte ta tag i det här nu...

• ict

"Xyloproct"

Det är den jag tar som stolpiller. Toppen grej!

• Anonym

ok recept fritt eller?

• ict

"ok recept fritt eller?"

Xyloproct..? Japp!

• Anonym (Jo då!)

Jadå, men som sagt, de förvarar den i kylskåp!

• Anonym (inlägg 1)

Min salva var på recept. Det är bara att bita i det sura äpplet och gå!!!!!! Jag fick dessutom något utskrivet för min hårda mage, sedan dess mår jag toppen!

• Anonym

säger bara en sak...
    XYLOPROCT! både salva å stolpiller! funka skitbra för mig efter senaste förlossningen och allt va de innebär..:) stolpillrena ligger i kylen på apoteket. vet inet om salvan gör de också men allt ont å kli försvinner bums..:)

• Anonym

jaha jag antar att det är dax att ta sig en svän på apoteket nån dag när man får pengar och ändå är på stan...är den dyr, den där xyloproct??

• Anonym (Jo då!)

Nej, tror salvan kostar runt 50 lappen om jag inte missminner mig helt...

Svar på tråden små sår i analöppningen