• Isa75

Mens efter kejsarsnitt

Jag ammar inte så jag har fått min mens nu tre månader efter mitt kejsarsnitt. Har andra mensen nu och det gör så fasansfullt ont. Ligger på sängen och vrider mig med smärtor och lever på alvedon.
    Jag hade inte så här innan förlossningen. Kan det ha blivit värre pga att jag fick kejsarsnitt eller är det bara så här i början? Någon som vet?

• Svar på tråden Mens efter kejsarsnitt
  • mickz

Tro inte de e värre pga snittet utan de är nog graviditeten som förändrat din hormonbalans. Jag vart snittad har inte några som helst mens smärtor innan eller under mens.

• Teskedsmamman

Jag fick min mens 3½ mån efter både snittet och förlossningen trots att jag helammade i 6 mån...

Mina menssmärtor försvann snudd på helt och jag hade grymma smärtor innan graviditeterna... Hade minst ont i början... Ta kontakt med en läkare och be att få bättre tabletter än alvedon utskrivet...

Magdis med Totte 0402, Ian 0510 och Skrot i magen (v.17) BF - 070724
  • Starkast

frågade min dr om detta med att mensen inte var lika som innan. Hon sa att den följer inte samma mönster livet ut, utan ändrar sig. särskillt efter man fått barn. en del börjar blöda vid ägglossning med, en del får mer smärta och andra mindre. Helt normalt.

• Lilla Trule

Jag har också snittats, och min tidigare outhärdliga mensvärk har helt försvunnit. Känner ingenting alls under mensen.... Känner dock av ägglossningen rejält numera.

Svar på tråden Mens efter kejsarsnitt