• don Quijote

Roligaste ramsan för er 3-åring??

Ja, som rubriken lyder, vilka är/var era barns absoluta favoritramsor vid den åldern?

• Svar på tråden Roligaste ramsan för er 3-åring??
  • Hercules

Äppel päppel piron paron kråkan satt i tallegren hon sa ett hon sa tu ute ska du vara nu

• Nettan73

Tingelingetåget går uti vida världen, den som femtio öre har får följa med på färden - se "NN", nu löser h*n biljett, nu kliver h*n på och nu kan tåget gå.. Tuuut Tuuut!

• Såpan

Denna veckan: Jag är en liten undelat. Mest för att det slutar med glass

• don Quijote

Små apor! Den är kul!
    Mer?

Min gillar "I ett hus vid skogens slut", men det är ju mer en sång...

• Mogika

Aramsamsam är ju rolig! Tyckte jag när jag va liten iaf! Både kul text och rörelser till!

Vi ska bli mamma och pappa!
  • frep

"Snöflingor faller till marken" är kul

• Söderböna

Pluttan gillar fortfarande många ramsor som hon gillade som baby. Till exempel "baka, baka liten kaka...", "det kommer en mask...", "tåtilla, fotbilla..."

Och så självklart "5 små apor..."

• sommarsmurf

"Tack för maten den var smask, mitt på bordet låg en mask. Masken hette Rulle och åt på en bulle" Den ramsan kunde en 3-åring på min förskola. Lite skoj!

• Bumba

"Gubben Gran gick till stan, köpte snus för en lus, kokte soppa på en loppa, det var gubbens bästa soppa!Varsegodaaaaaa!!!"

Den säger dottern alltid innan vi äter något.

• Melle

Pelle plutt plutt plutt, tog ett skutt skutt skutt, över ån ån ån. In i kammar'n efter hammar'n! Spika fast den lila tååån!

• Speldosan

Populär på förskolan.

Tjock, smal, liten, stor. (Stå upp. Visa med kroppen)
    Långt därnere en häxa bor. (Böj dig neråt och peka mot golvet)
    Är hon farlig? Nej, nej, nej! (Skaka på huvudet)
    Hon vill bara säga HEJ! (Hoppa upp och säg högt HEJ)

Svar på tråden Roligaste ramsan för er 3-åring??